W internecie pojawiło się kilka zdjęć rzekomo przedstawiających najnowsze generacje Skody Octavii Scout i Octavii RS.
Opublikowane na forum Octavia Club zdjęcia przedstawiają dwa najwyższe modele czeskiego producenta. Widzimy, że Octavia RS będzie miała zaciemnioną osłonę chłodnicy i bardziej agresywny przedni zderzak z widocznymi wlotami powietrza. Pojawiły się także nowe światła przeciwmgłowe i przedni splitter.
Zmiany stylizacji obejmują również przyciemnione szyby i ciemne obramowania okien. Są też sportowe akcenty na karoserii, takie jak nieco poszerzone nadkola i świetnie wyglądające felgi, które są wspierane przez wydajny układ hamulcowy z czerwonymi zaciskami.
Z tyłu zmiany są mniej wyraźne – obejmują nowy tylny zderzak i podwójny układ wydechowy. Sedan zyskał również tylni spojler, a oba modele mają inne reflektory, które rozciągają się prawie na całą szerokość samochodu.
Co ciekawe, istnieją pewne rozbieżności w stosunku do logo VI RS, które zostało zaprezentowane już nieco wcześniej. Na oficjalnym zdjęciu opublikowanym przez Skodę „VI” było czerwone, natomiast „RS” czarne.
Na tych zdjęciach znaczek znalazł się po prawej stronie samochodu, a „V” jest czarne, „I” czerwone, a „RS” chromowane.
Nowa Skoda Octavia RS iV otrzyma 1,4-litrowy benzynowy silnik o łącznej mocy 245 KM
To dość niewielka różnica i możliwe, że Skoda użyje dwóch znaczków do rozróżnienia wariantu konwencjonalnego od hybrydowego typu plug-in. Te informacje nie są jeszcze potwierdzone, ale pod maskę hybrydy najprawdopodobniej trafi 1,4-litrowy silnik TSI, który w połączeniu z elektrycznym motorem zapewni 245 KM i moment obrotowy 400 Nm. Sprint do setki trwać będzie około 7 sekund, a na samej energii elektrycznej będziemy mogli pokonać 55 km.
Konwencjonalne warianty otrzymają najprawdopodobniej 2-litrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Ten pierwszy powinien mieć moc podobną do hybrydy, natomiast Diesel ma rozwijać około 200 KM.
Octavia Scout jest znacznie mniej ekstremalna, ponieważ bardzo przypomina standardowe kombi. Został jednak poddany znacznej przeróbce w postaci plastikowych obudów i sztucznej aluminiowej płycie.
Opcje silnikowe powinny objąć dokładnie te silniki, o których wszyscy myślimy, a prześwit Scouta będzie większy o około 15 mm od standardowej wersji Octavii.