WRC Motorsport&Beyond

Marcin Najman znów przegrał. Tym razem odklepał na egzaminie na prawo jazdy. Czy pytania układał idiota?

Marcin Najman nie zdał na prawo jazdy

Kilka tygodni temu Marcin Najman stracił prawo jazdy za przekroczenie limitu punktów karnych. El Testosteron przystąpił już do egzaminu, aby odzyskać uprawnienia. Niestety popularny wojownik MMA poniósł kolejną w życiu porażkę… tym razem na egzaminie teoretycznym. Najman nie ma jednak sobie nic do zarzucenia.

Były bokser całą sprawę skomentował na swoim kanale w serwisie YouTube. – Prawo jazdy uzyskałem 21 lat temu i w swoim życiu miałem już kilka egzaminów teoretycznych – powiedział Najman. – Człowieku czy ty jesteś pierd******y? – zwrócił się z publicznym pytaniem do osoby, która układała pytania egzaminacyjne. – Jakiś idiota układał te pytania – skomentował z kolei w rozmowie z o2.pl/.

Jak to jest z tym fotelikiem?

Już prawie 42-latek nie zgodził się, co do błędnych odpowiedzi na dwa pytania. Pierwsze z nich miało dotyczyć tego „jak przewozimy fotelik z niemowlęciem na przednim siedzeniu, gdy jest poduszka powietrzna?”. Wśród odpowiedzi było przodem do kierunku jazdy, tyłem i „jakoś coś, co wiadomo, że źle”. Najman zaznaczył (tu cytat „co jest bardzo logiczne”), że tyłem, aby „poduszka nie skrzywdziła dziecka”.

Co na to przepisy? Tak się składa, że na przednim siedzeniu dziecko można przewozić zarówno przodem, jak i tyłem do kierunku jazdy. Jednak w tym drugim przypadku poduszka powietrzna musi być wyłączona, co nakazuje unijny standard (norma ECE 16). Inną kwestią jest fakt, że wiele fotelików dla niemowląt, tzw. bujaczków można zamontować wyłącznie tyłem ze względu na konstrukcję.

Co ma wpływ na drogę hamowania?

Kolejnym pytaniem, na którym poległ Marcin Najman dotyczyło „co ma wpływ na długość drogi hamowania?”. Wśród odpowiedzi El Testosteron miał „refleks kierowcy”, „masa całkowita pojazdu” i „masa pasażerów”. Częstochowianin wskazał na wagę pojazdu i ku jego zaskoczeniu była to odpowiedź błędna. – Masa pojazdu nie ma wpływu, według tego idioty skończonego, który układał te pytania, na to jaka jest długa droga hamowania – powiedział Najman.

Wydaje się, że były posiadacz najsłynniejszej niebieskiej kurtki w Polsce nie zbyt dokładnie przeczytał to pytanie. Prawdopodobnie umknęło mu słowo klucz „bezpośredni”. Pytanie brzmiało zatem zapewne „Który z czynników ma bezpośredni wpływ na długość drogi hamowania?”. Zarówno masa pojazdu, jak i pasażerów mają pośredni wpływ. Dotyczy to także opon, konstrukcji układu hamulcowego itp. Jednak bezpośrednim czynnikiem jest tutaj reakcja kierowcy i odpowiednio szybkie rozpoczęcie hamowania. Widać to wyraźnie przy dużych prędkościach.