WRC Motorsport&Beyond

Kiedy Porsche 911 będzie już tylko elektryczne? Szef działu sportowych samochodów dał jasną deklarację

Elektryfikacja rynku samochodowego to priorytetowy cel m.in. koncernu Volkswagena. Co jakiś czas pojawiają się spekulacje, kiedy w końcu hybrydą lub pełnym elektrykiem będzie kultowe Porsche 911?

Okazuje się, że najsłynniejszy produkt marki ze Stuttgartu może okazać się ostatnim bastionem technologii spalinowej. Taką wizję przynajmniej ma obecny szef działu sportowych samochodów Porsche, który w kwestii tego modelu jest zagorzałym petrolhead’em. Według niego przed 2030 r. nie będzie tematu elektrycznej 911-tki .

Frank-Steffen Walliser dla brytyjskiego Autocar: 911 będzie ostatnim Porsche, które stanie się elektryczne. Mam nadzieję, że po tym jak odejdę na emeryturę, więc nie będę za to odpowiedzialny i nikt nie będzie mógł mnie obwiniać. Będę walczył o utrzymanie 911-tki z silnikiem spalinowym.

Były szef Porsche Motorsport nie zamierza dopuścić do jakiejkolwiek formy elektryfikacji ikony marki. W obecnym cyklu życia najnowszej generacji Porsche 911 (992) wykluczona jest implementacja choćby układu hybrydowego. To oznacza, że przed 2026 r. w tym modelu nie znajdzie się żaden silnik elektryczny.

Nie jestem gotowy na dołożenie tak dużej dodatkowej masy do samochodu – wyjaśnił Walliser. – Jeśli chce się zrobić takie auto, łatwiej będzie zaprojektować coś zupełnie nowego. Nie chcemy niszczyć sylwetki 911 – dodał.

W rozmowie z magazynem „Autocar”, Walliser zdementował pogłoski o nowym silniku dla następnego wcielenia Porsche 911 GT3. Spekulowano, że trafi tam udoskonalona 4-litrowa jednostka, która zadebiutowała w tamtym roku w modelach 718 Cayman GT4 i Boxster Spyder.

Odpowiedź brzmi nie – uciął pogłoski szef działu sportowych samochodów Porsche. – Trzymamy się wyścigowego silnika [3,8-litrowy boxer]. Jest drogi, ale rozwijamy go na torze i uczymy się z każdym pokonanym wyścigiem. To jest ścieżka, którą będziemy dalej podążać – zakończył.