WRC Motorsport&Beyond

Każdy kierowca auta z silnikiem Diesla powinien wiedzieć, co teraz naprawdę wlewa do baku. Oto jak Shell przewyższa standardy

Shell oferuje zimowego Diesla wysokiej jakości

Od wielu lat rzadko słyszy się o problemach z odpalaniem samochodu z silnikiem Diesla nawet podczas mroźnej zimy. Nie chodzi tu wcale o nowsze generacje jednostek wysokoprężnych, a paliwo zimowe, które posiada specjalne właściwości. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na diesla i benzynę oferowaną na stacjach Shell, bowiem sprawdziłyby się nawet w warunkach arktycznych.

Dlaczego trzeba tankować zimowego diesla?

Może i w ostatnich latach Polskę omijają długie i surowe zimy, ale to nie oznacza, że nie ma u nas minusowych temperatur. W przypadku silników zasilanych olejem napędowym mogą wystąpić problemy, bowiem na mrozie z oleju napędowego wytrącają się kryształy parafiny. To one zatykają filtr paliwa i mogą znacząco utrudnić odpalenie diesla na zimnie. Dlatego też polskie prawo nakazuje sprzedaż paliw zimowych, które dzięki specjalnym dodatkom obniżają graniczną temperaturę zatkania filtra paliwa.

Zimowy olej napędowy w Polsce musi być dostępny na stacjach od 16 listopda do końca lutego. Wymagania jakościowe nakazują, aby w tym okresie temperatura blokady zimnego filtra (TBZF) wynosiła -20 °C. Wartość ta jest jednak mierzona w laboratorium, a nie w warunkach rzeczywistych, dlatego wartość parametru na poziomie -20°C nie oznacza, że auto odpali w temperaturze -20°C. Mają na to wpływ jeszcze takie czynniki jak czystość filtra paliwa czy konstrukcja układu paliwowego. Dlatego dobrze jest gdy wymagania dla TBZF spełnione są z zapasem – jak np. na stacjach firmy Shell.

Dlaczego na stacjach Shell paliwo zimowe jest lepsze?

Oleje napędowe Shell z technologią Dynaflex (czyli formułą zaawansowanych dodatków uszlachetniających) nie tylko spełniają wymagania jakościowe określone w normie PN-EN 590, ale też znacząco ją przewyższają, co pomaga uruchomić auto również podczas mrozów. Niejednokrotnie wartość temperatury blokady zimnego filtra oferowana na Shell osiąga wartość aż -32 stopni C, która charakterystyczna jest dla arktycznych olejów napędowych stosowanych w Skandynawii! Na pewno warto skorzystać z paliwa premium Shell V-Power Diesel, które oprócz tego że chroni silnik przed niskimi temperaturami, to dodatkowo czyści silnik z nagromadzonych osadów i zapobiega osadzaniu się nowych.