Topowi producenci samochodów w ostatnim czasie nagminnie dokonują modyfikacji swoich logotypów. Nowe logo Toyoty było tylko kwestią czasu.
Toyota Motor Europe zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną. Podobnie jak w przypadku pozostałych producentów, znak został pozbawiony trójwymiarowego cieniowania. Z sąsiedztwa owali kształtujących literę „T” zniknął także napis „Toyota”.
Dlaczego Toyota zmieniła logo?
W epoce cyfryzacji i dominacji urządzeń mobilnych prostota logotypu stała się niemal koniecznością. Podobny ruch wykonał niedawno Volkswagen, BMW czy Nissan. Dzisiejsze trendy designerskie sprawiają, że dwuwymiarowe znaki komponują się bardziej estetycznie oraz są czytelniejsze.
Kiedy zobaczymy nowe logo na samochodach?
Ewolucję dobrze kojarzonego znaku zobaczymy wraz z premierą nowej generacji Toyoty Yaris Hybrid. Nowe logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma dotychczasową identyfikację graficzną stacji dealerskich w Europie. Zostanie ona jednak zweryfikowana z myślą o nowej strategii dla sieci dealerskiej Toyoty na 2025 rok.