WRC Motorsport&Beyond

DTM: Robert Kubica jechał po niesamowity wynik. To nie do wiary, co tam się wydarzyło!

Robert Kubica jechał po 6. miejsce w DTM

Robert Kubica jechał po 6. miejsce w DTM

Lider tegorocznych mistrzostw DTM, Nico Müller sięgnął na Nürburgringu po piąte zwycięstwo w sezonie, przerywając passę goniącego go Robina Frijnsa. Miłą niespodzianką niedzielnego wyścigu było tempo kierowcy ORLEN Team ART, Roberta Kubicy. Niestety przez awarię nie ukończył zmagań.

Kubica z atomowym startem

Początek wyścigu nie zwiastował sensacji. Triumfator niedzielnej czasówki, Frijns utrzymał P1, a Müller w zakręcie nr 2 zaskoczył sensacyjnego zdobywcę drugiego pola, Ferdinanda Habsburga. Czwarty René Rast musiał bronić się przed atakiem Marco Wittmanna i Roberta Kubicy, który awansował o jedną pozycję. Mistrz DTM (Rast) utrzymał jednak P4 i jeszcze przed końcem drugiego kóła wyprzedził Habsburga, z którym chwilę potem poradził sobie Wittmann.

 

Wydawało się, że ta sztuka powiedzie się także Robertowi Kubicy, ale Arcyksiążę Austrii zdołał utrzymać się przed Polakiem jadącym na 6. miejscu. W międzyczasie okazało się, że na starcie doszło do pomyłki w komunikacji radiowej kierowcy ORLEN Team ART. Krakowianin zatrzymał się przednimi kołami trochę za daleko na siódmym polu startowym. W konsekwencji Polak otrzymał karę w postaci konieczności zatrzymania się na 5 sekund przed wjazdem do pit-lane.

Zmiana lidera, zmiana szczęścia Kubicy

Na siódmym okrążeniu Nico Müller udanie zaatakował lidera i odebrał prowadzenie Frijnsowi. Niestety kółko dalej kibice zobaczyli smutny obrazek zjeżdżającego przedwcześnie do alei serwisowej Roberta Kubicy. BMW M4 DTM zespołu ORLEN Team ART zostało zaparkowane w garażu, bowiem doszło do uszkodzenia skrzyni biegów. Oznaczało to pechowe zakończenie bardzo udanego dnia Polaka w DTM.

Robert Kubica (za powrotroberta.pl): Mieliśmy awarię skrzyni biegów. Start był dobry, feeling był dobry. Wszystko szło całkiem nieźle, tempo było dobre. Oszczędzałem opony, bo naszym planem było przejechanie dłuższego stintu. Było więc w miarę komfortowo, aż do momentu pojawienia się problemu. Szkoda, ale takie są wyścigi, to zawsze może się zdarzyć. Przynajmniej był jakiś pozytyw, że kiedy samochód pracuje prawidłowo, mamy osiągi, choć nadal musimy się poprawiać.

Tymczasem z przodu lider cyklu nie pozwolił odebrać sobie wygranej. Nico Müller wygrał z zapasem prawie 12 sekund nad Robinem Frijnsem. Podium dla Audi skompletował dwukrotny czempion serii, René Rast. Zwycięzca z Assen, drugi na Lausitzringu, Sheldon van der Linde uzyskał trzeci najlepszy wynik w sezonie meldując się na P4. Drugim najszybszym BMW w stawce okazał się Marco Wittmann.

Do końca mistrzostw pozostały dwa październikowe weekndy na belgijskim torze Zolder oraz listopadowy finał na Hockenheimringu. Przewodzący w punktacji Nico Müller ma 18 punktów zapasu nad Robinem Frijnsem. Obrońca tytułu, René Rast traci do lidera 47 oczek.

DTM 2020 – Nürburgring Sprint – wyniki 2. wyścigu

1 Nico Müller
Audi RS 5 DTM
 
2 Robin Frijns
Audi RS 5 DTM
+11,790
3 René Rast
Audi RS 5 DTM
+19,526
4 Sheldon van der Linde
BMW M4 DTM
+22,733
5 Marco Wittmann
BMW M4 DTM
+24,016
6 Ferdinand Habsburg
Audi RS 5 DTM
+25,713
7 Mike Rockenfeller
Audi RS 5 DTM
+30,162
8 Timo Glock
BMW M4 DTM
+33,795
9 Loïc Duval
Audi RS 5 DTM
+40,763
10 Jonathan Aberdein
BMW M4 DTM
+44,264
11 Harrison Newey
Audi RS 5 DTM
+44,645
12 Philipp Eng
BMW M4 DTM
+45,058
13 Lucas Auer
BMW M4 DTM
+45,523
14 Fabio Scherer
Audi RS 5 DTM
+46,347

DTM 2020 – punktacja po wyścigu (czołówka)

1 Nico Müller 242 pkt
2 Robin Frijns 224 pkt
3 René Rast 195 pkt
4 Sheldon van der Linde 88 pkt
5 Loïc Duval 87 pkt
6 Mike Rockenfeller 87 pkt
7 Marco Wittmann 86 pkt