Choć nowy model będzie produkowany w meksykańskiej fabryce Forda, to baterie do tego modelu będą pochodzić z wrocławskiej fabryki LG Chem – podaje New York Times.
Zakład ma być gotowy w 2022 roku i wtedy też osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie koło 65-70 GWh rocznie. Pozwoli to firmie LG Chem dostarczać akumulatory do 1 mln pojazdów elektrycznych rocznie.
Zobacz jak prezentuje się nowy elektryczny Mustang Mach-E
Według analityków Polska staje się obecnie swego rodzaju pomostem przy produkcyjnym baterii do pojazdów elektrycznych w Europie.
Oprócz LG Chem swoje zakłady produkcji baterii budują już inne firmy. Również koreańska spółka SK Innovation Co. ogłosiła plany budowy nowego zakładu produkcji separatorów stosowanych w bateriach EV na terenie województwa śląskiego. Wartość inwestycji wyniesie ok. 335 mln euro.
Firma Capchem z siedzibą w Shenzhen, która produkuje baterie litowe, kondensatory chemiczne i półprzewodniki, zbuduje w Godzikowicach (woj. dolnośląskie) inny zakład produkcji materiałów do baterii.
Źródło: 300gospodarka.pl