Filtr paliwa to niewielka i niedroga cześć, której zadaniem jest jak sama nazwa mówi, czyszczenie paliwa. W dieslu ma on bardzo duże znaczenie, a jego rola jest nieoceniona dla pracy całego silnika. Zobacz, jakie mogą być objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?
Rola filtra paliwa w dieslu
Filtr paliwa to jeden z elementów eksploatacyjnych każdego samochodu. Z wyglądu przypomina metalową puszkę, do której podłączone są przewody paliwowe. Jego zadaniem jest filtrowanie zanieczyszczeń występujących w oleju napędowym, tak żeby nie przedostały się one do bardzo precyzyjnej aparatury związanej z układem wtryskowym.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Filtr paliwa nie jest drogi, a jego ceny zaczynają się już od 30-40 złotych. Jak większość elementów eksploatacyjnych ma określony przez producenta czas żywotności, który w zależności od specyfikacji auta, wynosi z reguły od 30 do 60 tysięcy kilometrów.
Objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu
Zanieczyszczony filtr paliwa objawia się spadkiem mocy jednostki napędowej oraz szarpaniem w czasie jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Innym problemem, jest utrudniony rozruch silnika, zwłaszcza w okresie zimowym. Często pojawia się także spore dymienie z rury wydechowej oraz wyczuwalny jest zapach oleju.