WRC Motorsport&Beyond

Masz zapchany filtr paliwa w dieslu? Zobacz jakie są charakterystyczne objawy

filtr paliwa w dieslu

Nowy filtr paliwa w dieslu to koszt około 30-40 złotych. Ma on jednak bardzo duże znaczenie, a jego rola jest nieoceniona dla pracy całego silnika. Podpowiadamy jakie mogą być objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu i co ile należy go wymieniać?

Filtr paliwa w dieslu

Filtr paliwa jest jednym z elementów eksploatacyjnych samochodu. Z wyglądu przypomina metalową puszkę, do której podłączone są przewody paliwowe. Główną rola filtra jest przechwytywanie drobnych zabrudzeń występujących w ropie, tak żeby nie przedostały się do precyzyjnej aparatury związanej z układem wtryskowym.

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!

Filtr paliwa nie jest drogi. Ceny zaczynają się już od 30 złotych. Ma określony przez producenta czas żywotności, który w zależności od specyfikacji auta, wynosi z reguły od 30 do 60 tysięcy kilometrów.

Zanieczyszczony filtr paliwa w dieslu – objawy

Zanieczyszczony filtr paliwa objawia się spadkiem mocy silnika oraz szarpaniem w czasie jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania. Innym problemem, na który możemy napotkać jest utrudniony rozruchem silnika, zwłaszcza w okresie zimowym. Bardzo często pojawia się także obfite dymienie z rury wydechowej oraz wyczuwalny jest zapach oleju.