Instalacja LPG to jeden z systemów w samochodzie, który może ulec awarii lub wpłynąć niekorzystnie na pozostałe podzespoły auta. O ile jeszcze sama instalacja LPG nie stanowi większego problemu dla samochodu, to jeśli jest źle zamontowana i nie jest regularnie serwisowana może powodować usterki. Jakie? O tym poniżej.
Silnik na LPG szarpie i się dławi
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dość często problem leży po stronie instalacji LPG i w przypadku nowszych układów może oznaczać zużycie się wtryskiwaczy gazowych. Co wtedy? Jak łatwo się domyśleć, konieczna jest ich wymiana.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Brak mocy i uruchamianie trybu awaryjnego pracy silnika, to kolejne objawy. We właściwe serwisowanym samochodzie, wtryski powinny wytrzymać nawet 200 tysięcy kilometrów.
Awaria pompy paliwa
Zadaniem pompy paliwa jest pobranie benzyny z baku i przekazanie jej wprost do układu wtryskowego. Dlaczego więc, dochodzi do awarii pompy, skoro na zasilaniu gazem ona nie pracuje? Z reguły winni są sami kierowcy. Dlaczego? Ano dlatego, że tankują jak najmniejszą ilość benzyny. Pompa pracująca na ciągłej rezerwie, może dość szybko zatrzeć się.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
LPG, a korozja układu wydechowego
Proces spalania gazu skutkuje tym, że w silniku powstaje dużo większa ilość pary wodnej. Ta jest z kolei przekazywana do układu wydechowego i odpowiada za szybsze jego korodowanie. Co ciekawe, rdza nie atakuje powłok zewnętrznych, a „zjada” wydech od środka.
Uszkodzenie zaworów i gniazd zaworowych
Główną przyczyną jest dość wysoka temperatura panująca w komorze spalania. Gaz spala się dłużej od benzyny, co prowadzi do silniejszego ogrzania komory i wypalenia gniazd zaworowych. W celu zabezpieczenia zaworów stosuje się dotrysk benzyny, który przyspiesza proces spalania mieszanki.