WRC Motorsport&Beyond

Kupujesz samochód z silnikiem diesla? Oto najgorsze konstrukcje, których naprawa pochłonie majątek (część II)

Wczoraj, w pierwszej części naszego artykułu, opisaliśmy jedne z najgorszych jednostek wysokoprężnych, które charakteryzują się dużą awaryjnością i wysokimi kosztami naprawy. Dzisiaj kontynuujemy temat i przedstawiamy trzy kolejne diesle…

Latający samochód dostępny od 2026 roku!

Diesle 2.0/2.2 MZR-CD

Problem występuje w samochodach: Mazda 3 I/II, 5, 6 I/II. W wyniku wadliwych podkładek pod wtryskiwaczami w tej jednostce napędowej jest przedostawanie się spalin do oleju. Powoduje to powstawanie mazi, która zatyka pompę olejową i ogranicza przepustowość, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do zatarcia silnika.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Ponadto, diesle Mazdy 2.2 MZR-CD posiadają niezbyt trwały łańcuch rozrządu.

Diesle 2.2 Di/dCi

Problem występuje w samochodach marki Nissan, w modelach Almera (N16), Primera (P12), X-Trail (T30). Najczęstsze problemy dotyczą elementów systemu common rail (wadliwe regulatory ciśnienia pompy). Niezbyt trwałe okazują się także turbosprężarki i układ EGR. Elektronika tej jednostki, również nie należy do najmocniejszej strony.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Silniki 2.0 TDI PD

Występuje m.in. w Audi A4 (B7), A6 (C6), a także w Seacie Altea, Leon i Toledo. W tym dieslu awarii ulegało niemal wszystko… turbosprężarki, pompowtryskiwacze, itd.

Wybrane wersje i modele dotykały problemy z wadliwym napędem pompy oleju, w wyniku czego silnik tracił smarowanie i w skrajnych przypadkach zacierał się.

Generalnie problemy pojawiały się niemal we wszystkich dieslach wyprodukowanych przed 2009 roku. Dopiero zastosowanie systemu common rail zlikwidowało dużą część tych awarii.