Wycinanie DPF-u to bardzo częsty proceder. Jednak jak powszechnie wiadomo, jest to działanie zabronione prawem i w teorii samochód bez filtra cząstek stałych nie powinien znaleźć się na drodze. Rzeczywistość jest jednak inna… Zatem jak sprawdzić czy samochód ma wycięty DPF?
Hit Sony za darmo ale tylko przez ograniczony czas
Wycięty DPF? Jak to sprawdzić?
Metod jest kilka. Podstawową i najprostszą metodą jest wjechanie na kanał i sprawdzenie czy nie został wycięty. Mniej fachowe warsztaty wycinają DPF-a i zastępują go zwykłą rurą.
Inną metodą jest zostawienie puszki filtra bez wkładu. Jak to wykryć? Bardzo prosto! Wystarczy zapukać w obudowę, jeśli wyda ona z siebie głuchy dźwięk uderzenia, to znaczy, że DPF-u nie ma.
Istnieje również możliwość kontroli przy pomocy komputera. Mechanik podpina się do złącza diagnostycznego auta i łączy się z modułem sterującym filtrem.
Jakie są konsekwencje?
Usunięty DPF powoduje, że w aucie zmienia się skład spalin. Samochód przestaje spełniać warunki techniczne, które określone są w homologacji… mówić krótko jest niesprawny.
Wycięcie DPF? Po co się to robi?
Wycięcie filtra cząstek stałych znacznie ułatwia miejską eksploatację diesla. W mieście DPF zapycha się dużo szybciej. W cyklu miejskim, trudniej jest także przeprowadzić prawidłowo procedurę jego oczyszczania. Zapchany filtr powoduje włączenie się trybu awaryjnego pracy silnika i ograniczenie mocy.