WRC Motorsport&Beyond

Diesel z DPF? Podpowiadamy jak sprawdzić czy samochód go jeszcze posiada

Kupiłeś używanego Diesla z DPF? Chcesz sprawdzić czy samochód ma wycięty filtr cząstek stałych? Podpowiadamy jak to zrobić, ponieważ sposobów jest kilka.

Wycięty czy niewycięty? Jak sprawdzić czy nasz diesel ma jeszcze DPF?

Sposobów kontroli jest co najmniej kilka. Najprostszą jest oczywiście kontrola w serwisie lub w warsztacie, gdzie możemy zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy filtr nie został zastąpiony kawałkiem zwykłej rury.

Niektóre warsztaty wycinają ceramiczny osadnik i zastępują go zwykłą rurą, dlatego jego brak, powinien być pierwszym sygnałem ostrzegawczym.

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!

Niektórzy „fachowcy” zostawiają puszkę filtra, ale usuwają z niej wkład. Co wtedy zrobić? Wystarczy zapukać w obudowę. Jeżeli ta wyda z siebie charakterystyczny dźwięk (tj. uderzenia w pustą puszkę), to oznacza że filtr DPF został usunięty z naszego diesla.

Istnieje także możliwość sprawdzenia przy pomocy komputera. Mechanik podpina się do złącza diagnostycznego i łączy z modułem sterującym filtrem cząstek stałych. Podczas takiej kontroli, dowiemy się czy DPF jest na swoim miejscu.

Diesel z DPF? Co daje jego wycięcie?

Wycięcie filtra DPF przede wszystkim ułatwia miejską eksploatację diesla. To właśnie w mieście filtr zapycha się szybciej. A jak powszechnie wiadomo, zapchany DPF to duży problem. Powoduje włączenie się trybu awaryjnego pracy silnika i ograniczenie jego mocy.

Diesel z DPF? Jakie kary za wycięty filtr DPF?

Usunięty filtr cząstek stałych DPF sprawia, że w samochodzie zmienia się skład spalin, co powoduje, że przestaje on spełniać warunki techniczne określone w homologacji. Warto pamiętać o tym, że w czasach walki o spełnianie norm emisji spalin, kontrole obecności DPF-ów, staną się podstawą przeglądów technicznych.