WRC Motorsport&Beyond

Diesel w mieście? A może jednak warto się zastanowić i kupić?

Pewnie nie raz zastanawialiście się, czy diesel to dobry wybór do jazdy po mieście? Jeśli tak było, to prawdopodobnie dochodziliście do wniosku, że jednak nie… Nie zmienia to faktu, że diesle nadal istnieją i niektórzy ludzie je kupują, także do jazdy miejskiej. Co zatem zrobić i o czym pamiętać, żeby dieslem po mieście jeździło się dobrze.

Diesel w mieście, czyli co warto wiedzieć…

Diesel w mieście, zwłaszcza taki o małej pojemności ma tę zaletę, że chociaż „klekocze”, to niewiele pali. Oczywiście posiada on również filtr cząstek stałych, a ten jak powszechnie wiadomo, wcześniej czy później się zapcha. Zatem co zrobić, aby dobrze jeździło się dieslem po mieście?

Przede wszystkim należy pamiętać o kilku podstawowych rzeczach. Pierwszą jest turbosprężarka, której do osiągnięcia temperatury roboczej, lepiej nie wykorzystywać w zbyt dużym stopniu mocy silnika. Kolejną rzeczą jest dbałość o filtr cząstek stałych. Jak wiadomo, miasto nie jest dobrym miejscem do jego wypalenia, dlatego też czasami warto diesla zabrać na intensywną „przejażdżkę” za miasto.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Inną rzeczą jest usterka zaworu EGR, która w skutek niskiego obciążenia jest „zalepiana” przez dużą ilość sadzy. Jazda dieslem po mieście, to także wyższe obciążenie dla sprzęgła i koła dwumasowego.

Podsumowanie, czyli wady i zalety

Zatem, czy warto kupić diesla do jazdy po mieście? Odpowiedź na to pytanie nie jest tak jednoznaczna, jakby mogło się wydawać. Wszystko bowiem zależy od ilości pokonywanych kilometrów. Jeśli mówimy o 5-10 kilometrach dziennie, to faktycznie nie warto zawracać sobie dieslem głowy. Przy takich odległościach kierowca nie będzie w stanie skorzystać z oszczędności jaką niesie za sobą jazda samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowo należy pamiętać o problemach, które mogą pojawić się z filtrem cząstek stałych, zaworem EGR, a także sprzęgłem i kołem dwumasowym.

Gdy w grę wchodzą odległości rzędu 40-50 kilometrów, to można się już zastanowić nad takim rozwiązaniem. Na takim dystansie silnik nagrzeje się do odpowiedniej temperatury, stanie się oszczędny, a kierowca będzie się mógł cieszyć z dużego momentu obrotowego.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN