Nie od dziś wiadomo, że niemieccy dziennikarze i eksperci motoryzacyjni lubują się w tworzeniu rozmaitych rankingów, zestawień, analiz i wykazów tego, co w świecie samochodów jest najlepsze, a co jest najgorsze. W tym przypadku padło na opony, a konkretnie te, na które pod żadnym pozorem nie powinniśmy wykładać własnych pieniędzy.
Wielu kierowców po zimie nie zmieniło jeszcze opon z zimowych na letnie. Są też tacy, którzy w najbliższych tygodniach zdecydują się na zakup nowych gum na najbliższe sezony letnie. Dlatego właśnie dobrze jest zapoznać się z najnowszym rankingiem niemieckiego Auto Bild. Dziennikarze zza Odry tym razem opublikowali listę aktualnie oferowanych modeli opon, których naprawdę należy unikać.
Głównym problemem w ich przypadku jest przede wszystkim zbyt długa droga hamowania, która często jest nawet ponad dwukrotnie dłuższa, w porównaniu do założonych najlepszych opon w takim samym rozmiarze.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Pod lupę wzięte zostało ogumienie w rozmiarze 16-, 17- i 20-calowym, a także całoroczne 16- i 20-calowe. Jednocześnie potwierdziło się to, czego prawdopodobnie wszyscy się spodziewali. Mianowice to, że opony całoroczne znacznie odstają w dodatnich temperaturach od opon letnich.
O wielu producentach, o których przeczytacie na poniższej liście zapewne wielu z Was wcześniej nie nie miało nawet pojęcia. Nie znaczy to jednak, że nie należy dawać szansy firmom, o których nigdy nie słyszeliśmy. Przed zakupem zawsze jednak warto poszukać w sieci podstawowych informacji o zachowaniu takiego ogumienia w warunkach drogowych.
Jeśli jednak nawet w Internecie ciężko będzie znaleźć nam test czy recenzję, to może być to sygnał mocno alarmujący. Tym bardziej, że w ostatnim czasie zwłaszcza azjatyccy producenci zmienili taktykę i teraz wymyślają dla swoich produktów nazwy brzmiące europejsko i wiarygodnie.
Najgorsze całoroczne opony w rozmiarze 205/55 R 16
W kolumnach znajduje się droga hamowania w metrach na suchej i mokrej nawierzchni, oraz suma dróg hamowania z prób na suchej i mokrej nawierzchni. Testy przeprowadzono przy prędkości 100 km/h.
Najgorsze letnie opony w rozmiarze 205/55 R 16
W kolumnach znajduje się droga hamowania w metrach na suchej i mokrej nawierzchni, oraz suma dróg hamowania z prób na suchej i mokrej nawierzchni. Testy przeprowadzono przy prędkości 100 km/h.
zdj. gł: pl.freepik.com