WRC Motorsport&Beyond

Venom F5 jest diabelski! Czy amerykański hypercar pobije Bugatti Chiron?

Hennessey Performance

Hennesey Performance od lat próbuje pokonać Bugatti, aby stworzyć najszybszy samochód produkcyjny

Venom F5 to samochód, który ma sprawić, że Koenigsegg One: 1 będzie wydawał się wolny, a Bugatti Chiron zbyt grzeczny.

F5 powstanie w nowym zakładzie firmy  w Sealy, w Teksasie

Produkcyjny Hennessey Venom F5 to amerykański dream car, który – jeśli wierzyć w śmiałe twierdzenia jego twórcy – będzie najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie. Stosunek mocy do masy wynosi 1,34 KM na kg

 

Fot. Hennessey Performance

Ogromna moc i lekka konstrukcja pomagają ukształtować ekstremalną i nieposkromioną naturę F5,  jako niepowstrzymanej siły w świecie hipersamochodów.

Pierwszy gotowy samochód ukończono w Wielkiej Brytanii, gdzie monocoque z włókna węglowego wyprodukował KS Composites.

Serce Venoma F5 waży 280 kilogramów

Opierając się na liczbach Hennesseya, zamontowany centralnie V-8 z turbodoładowaniem, nazwany przez firmę „Fury” – ma być najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym samochodzie.

Jest to popychacz, konfiguracja dobrze znana operacjom strojenia firmy, wybrana ze względu na jej kompaktowe wymiary i niższy środek ciężkości.

Fot. Hennessey Performance

Zaprojektowana na zamówienie jednostka posiada całkowicie nowy żeliwny blok i aluminiowe głowice cylindrów. Każdy silnik jest budowany ręcznie, z komponentów wykonanych z wysokiej jakości metali, w tym aluminium, tytanu i Inconelu.

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!;

Obejmują one wał korbowy, tłoki, zawory i korbowody

Hennessey twierdzi, że Venom F5 mknie z mocą 1817 KM

Plan jest taki, aby w przyszłym roku spróbować pobić pierwszy rekord na pasie startowym Kennedy Space Center. F5 ma przekroczyć prędkość 500 km / h na dwukierunkowym, zatwierdzonym biegu z użyciem samochodu o specyfikacji produkcyjnej.

fot. Hennessey Performance

Próba bicia rekordu zweryfikują światowej sławy niezależni eksperci Racelogic, z wykorzystaniem systemów akwizycji danych VBOX GPS.

Inżynierowie Racelogic / VBOX będą na miejscu, aby zainstalować, przetestować i skalibrować sprzęt do testowania prędkości w F5, aby zapewnić absolutną dokładność i przejrzystość.

Kokpit skoncentrowany na kierowcy

We wnętrzu F5 z dumą prezentuje prostotę klasy premium, w samochodzie nie ma nic, co byłoby peryferyjne podczas jazdy. Pomaga to w zmniejszeniu wagi i gwarantuje całkowitą koncentrację kierowcy – zupełnie jak u pilota siedzącego w kokpicie myśliwca.


Wnętrze jest wierne korzeniom samochodu, w którym widać surowe włókno węglowe, ale z nutą luksusu w postaci skórzanych paneli na drzwiach, desce rozdzielczej i siedzeniach


Kierownica jest inspirowana odrzutowcem myśliwskim, z gałkami i przyciskami wycieraczek, świateł, głośności i kierunkowskazów. Przełącznik obrotowy będzie przełączał między trybami dynamicznymi F5: Sport, Wet, Drag, Track i F5 V.Max.

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Ten ostatni zapewnia pełną moc wyjściową

Do kabiny F5 można dostać się przez otwierane motylkiem drzwi

Samochód seryjny stracił koncepcyjne podniesione tylne skrzydło i zyskał znacznie większy tylny dyfuzor. Nie ma aktywnych elementów aerodynamicznych.

Fot. Hennessay Performance

Poczwórne rury wydechowe pokryto Cerakote, aby pomóc w rozpraszaniu ciepła. Tylne światła mają małe otwory wentylacyjne a Hennessey umieścił główne chłodnice samochodu z przodu.

Fot. Hennessey Performance

Boczne otwory wentylacyjne za drzwiami, kierują powietrze do skrzyni biegów i chłodnic oleju.

For. Hennessey Performance

Venom F5 powstał od podstaw, po to by stać się american dream, który nie zasypia – absolutnie najszybszym samochodem drogowym na ziemi.

Dziś w dniu premiery, Hennessey  potwierdził sprzedaż  12 z 24 sztuk Venom F5, które mają powstać.