Audi wprowadza ostatnie poprawki do kolejnego wcielenia członka rodziny Audi Sport, gorącego RS3. Prototypy nowej generacji modelu od dłuższego czasu, są poddawane testom na otwartym powietrzu w obu wersjach nadwozia.
Najnowsze zdjęcia szpiegowskie Audi RS3 Sportback zrobiono w Erlkönig. W związku z tym, że do premiery już coraz bliżej, producent oszczędza na kamuflażu.
To ostatnie testy w niskich temperaturach
Nadal zakamuflowany przód i tył samochodu, w zasadzie niewiele ukrywa. Na przodzie prototypu zieje szeroka krata, umieszczona pomiędzy dużymi trapezowymi wlotami w dolnych rogach, a cienkimi reflektorami.
Odważniejszy zderzak, z szerszymi wlotami wraz z parą dodatkowych otworów wentylacyjnych na tylnej krawędzi przednich nadkoli, z pewnością pomoże w odprowadzaniu gorącego powietrza z komory silnika
Kamuflaż zakrywa tylny zderzak, ale oszczędza na maskowaniu masywnych podwójnych rur wydechowych.
Audi RS3 nadal będzie korzystać z genialnego silnika TFSI
Producent nie zamierza rezygnować z 2,5 l turbodoładowanego silnika. Bez wątpienia zostanie zaktualizowany, a moc podstawowa może sięgać 420 KM. Zapowiadana przez plotki wersjach Performance, może dysponować mocą sięgającą 450 KM.
Wnętrza modelu nie udało się sfotografować. Na pewno nie zabraknie w nim aktualizacji, które trafiły do najnowszego wydania modeli Audi A3 i S3. Wyposażenie wzbogacono między innymi o 10,1-calowy ekran dotykowy, 10,3-calowy wyświetlacz cyfrowy oraz opcjonalny wyświetlacz head-up.
DNA Audi Sport zobowiązuje
W ekskluzywnym wywiadzie dla AutoExpress, szef sprzedaży i marketingu Audi Sport, Frank Michl w wypowiedzi dotyczącej najnowszego wyczekiwanego Audi RS3 podkreślił:
Myślę, że RS 3 jest jednym z najbardziej emocjonujących samochodów Audi Sport i stanowi istotną część DNA marki, nawet cofając się do oryginalnego quattro. Możesz być pewien, że w przypadku każdego przyszłego modelu RS zawsze będziemy rozwijać dobre aspekty i cechy
W sieci pojawiły się spekulacje na temat innowacji w układzie napędu na wszystkie koła. Volkswagen zaprezentował nowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotoweg, z napędem na tylną oś i dwoma wielopłytkowymi sprzęgłami w Golfie 8 R.
W związku z tym nie będzie zaskoczenia, jeśli Audi wprowadzi to samo rozwiązanie w najnowszym Audi RS3
Niedawny raport wskazuje na to, że producent zdejmie oklejenie z modelu dopiero we wrześniu tego roku. Wcześniejsze plotki zakładały, że debiut nastąpi już na początku roku 2021.
W związku z tym wszystkim chętnym na zakup modelu, przyjdzie jeszcze poczekać.