Każdy kierowca niezależnie od tego czym jest napędzany jego samochód, zadaje sobie to samo pytanie: jak obniżyć spalanie? Właściciel samochodu z instalacją LPG, powinien skontrolować układ zasilania gazem. Jeżeli się okaże, że jest w pełni szczelny a odczyty z poszczególnych czujników są prawidłowe, powinien szukać problemów w swojej technice jazdy. Poniżej podpowiadamy, jak zaoszczędzić i zmniejszyć spalanie LPG.
Te techniki pozwalają zaoszczędzić na LPG nawet 30 procent paliwa
Skontrolowanie instalacji ma duże znaczenie, jeżeli chcemy dodatkowo zaoszczędzić na jeździe samochodem zasilanym gazem. Uszkodzenie sterownika lub czujnika prowadzi do oszukania komputera, a w rezultacie do podania bez potrzeby większej dawki LPG. A większa dawka to oczywiście wyższe spalanie.
Istnieją pewne zasady, których wdrożenie pozwoli ci zaoszczędzić nawet 30 proc. paliwa. Oto najważniejsze z nich:
- nie jedź na zbyt wysokich i zbyt niskich obrotach – utrzymuj silnik zaraz poniżej optymalnego zakresu, wtedy bowiem spala paliwo najefektywniej i w chwilę po wciśnięciu pedału gazu, będzie gotowy do przyspieszenia,
- pamiętaj by redukować bieg, jeżeli wiesz, że będziesz potrzebował mocy,
- wrzucaj bieg na wyższy, przy jednostajnej jeździe,
- hamuj, ale najlepiej silnikiem! spalanie wynosi wtedy dokładnie 0 l/100 km!
- obserwuj innych kierowców i planuj, co upłynni twoją jazdę,
- unikaj dynamicznego startowania np. spod świateł,
- nigdy nie rozgrzewaj silnika na postoju! Najlepiej i najszybciej rozgrzeje się w trakcie spokojniej jazdy,
- pamiętaj o prawidłowym ciśnieniu powietrza w oponach
Jak sprawdzić spalanie LPG?
To niezwykle prosty i analogiczny sposób do tego, w jaki kierowca samochodu z silnikiem benzynowym, chce skontrolować zapotrzebowanie silnika na paliwo.
Najlepiej jest zatankować zbiornik gazu do pełna, wyzerować licznik okresowy przebiegu i sprawdzić ile kilometrów pokona na butli. Ilość zatankowanego gazu należy podzielić przez ilość kilometrów podzieloną przez 100 (bo spalanie wylicza się na 100 kilometrów).
Oczywiście będzie to jedynie wartość przybliżona. Dlaczego? W silnikach z instalacją LPG, podczas pracy silnika jest również pobierana benzyna. Ma to miejsce na przykład w czasie rozgrzewania silnika oraz w ramach tzw. dotrysku, uruchamianego w celu ochrony silnika.