W związku z kończącym się udziałem Audi w wyścigach Formuły E, Rene Rast nie wyklucza swojego powrotu do wyścigów DTM.
Kierowca podpisał kontrakt z Audi na sezon FE 2020/21, w którym startuje wraz z Lucasem di Grassi. Decyzja zapadła po tym, jak zastąpił usuniętego Daniela Abta w wyścigu w Berlinie, robiąc ogromne wrażenie.
Rene Rast nie wyklucza swojego udziału w nowej formule wyścigów DTM
Trzykrotny mistrz DTM, pomimo wielu zmian jakie zaszły ze względu na przejście z przepisów Klasy 1 na GT3 w 2021, nie wyklucza powrotu do serii wyścigów.
Mistrz przyznał, że DTM w obecnej formule jest „nieco mniej rozrywkowe” ze względu na zmiany przepisów. Seria odchodzi od zespołów fabrycznych, na rzecz formuły kierowanej przez klientów.
„Tak, mam na myśli, oczywiście, że są one nieco wolniejsze w porównaniu z poprzednimi latami” – powiedział Rast. To już nie jest właściwy prototyp. Więc dla kierowcy jest to oczywiście trochę mniej zabawne, powiedzmy. Dla mnie ważne jest, aby utrzymać platformę przy życiu, niezależnie od samochodu, na którym się ścigają”.
Były kierowca zespołu Audi Sport Team Rosberg, wszedł do Formuły E z zamiarem długofalowej kariery w całkowicie elektrycznej serii. W związku z tym zrezygnował z piątego sezonu w DTM.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Nieoczekiwanie Audi zrezygnowało z dalszego udziału w Formule E. Producent będzie nadal dostarczać zespołowi Envision Virgin swój układ napędowy, pomimo własnego wyjścia z tej kategorii.
Udział w projekcie LMDh niemieckiego producenta, jest kolejną atrakcyjną opcją
Rene Rast nie ma sprecyzowanych planów dotyczących pozostania w Formule E po obecnym sezonie. Kiedy zapytano go, czy mógłby przedłużyć swoją przygodę w całkowicie elektrycznych zmaganiach sportowych odpowiedział:
„DTM jest nadal bardzo ważny w Europie, więc zobaczmy, dokąd zmierza moja droga. Nie wykluczam, że pewnego dnia wrócę do DTM, ale w tej chwili skupiam się tylko na Formule E. Muszę powiedzieć, że to bardzo fajne mistrzostwa, bardzo mi się podobają i zawsze toczy się akcja. To bardzo zabawne i interesujące wyścigi, więc zobaczmy, co przyniesie przyszłość ”.
Kierowca Audi Sport ABT Schaeffler dał jasno do zrozumienia, że chce pozostać fabrycznym kierowcą Audi po wyjściu z Formuły E, łącznie z powrotem do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w ramach planowanego projektu LMDh, który jest atrakcyjną propozycją dla 34-latka.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Niemiecki producent nie powróci do czołówki wyścigów samochodów sportowych co najmniej do 2023 r. W związku z tym Rast jest skłonny spędzić rok przejściowy w innych kategoriach, być może w DTM opartym na GT3, w jednym z fabrycznie wspieranych zespołów marki.
„Widzę siebie długoterminowo w Audi Sport, więc mam nadzieję, że będę częścią dowolnego programu, który nadejdzie później, LMDh czy cokolwiek innego. Może znowu DTM. Naprawdę muszę zobaczyć, co będzie dalej. Ale w tym roku, jak powiedziałem, w tym roku w pełni skupimy się na Formule E, a potem zobaczymy, co będzie dalej ”.