Gigafactory Berlin, jak zapowiedział Elon Musk, ma być najbardziej zaawansowanym na świecie zakładem produkcyjnym. Pierwsza Tesla miała zjechać z taśmy fabryki w lipcu, ale dziś już wiemy, że cel nie został osiągnięty. To, co zarejestrował operator drona, ujawnia działalność na terenie fabryki.
Elon Musk już rozpoczął prace w Giga Berlin?
Operator drona @Gf4Tesla, który wcześniej ujawnił prace na lakierni fabryki, znów zarejestrował coś niezwykłego.
W weekend, na terenie fabryki pojawiło się 9 zapakowanych egzemplarzy czegoś, co z lotu ptaka przypomina nadwozie Tesli Model Y.
Jak twierdzą wielbiciele Tesli i obserwatorzy postępów prac w Giga Berlin, nadwozia Modelu Y mogą posłużyć do kalibracji maszyn w fabryce.
Co ciekawe następnego dnia, zapakowane egzemplarze Modelu Y, zniknęły z pola widzenia. Przypuszczalnie trafiły do budynku na operacje przedprodukcyjne. To wszystko oznacza, że Tesla testuje linię montażową i lakiernię Giga Berlin.
#GigaBerlin
More and more MY bodies are delivered on the Giga.
9 are already taken out of the boxes, 2 are not yet unboxing 😉 pic.twitter.com/7PS0M5zBiP— @GF4Tesla
.build #GigaBerlin. (@Gf4Tesla) August 7, 2021
Niemiecka fabryka ściga się z Gigafactory Texas
Nadwozia Modelu Y wskazują, że Giga Berlin goni swój amerykański odpowiednik w Texasie. Gigafactory Texas, planuje w sierpniu rozpocząć testy przedprodukcyjne Modelu Y.
Ostatnie nagrania sugerują, że Giga Berlin posiada już większość maszyn niezbędnych w produkcji testowej. Kolejny krok, to kalibracja maszyn i szkolenie pracowników, którzy będą ściśle współpracować na linii produkcyjnej Modelu Y.
Jak informowaliśmy fabryka, którą nadzoruje Elon Musk, oczekuje na ostateczne zezwolenie na działalność. Wydaje je Brandenburski Urząd Ochrony Środowiska (LfU). Protesty ekologów nie ułatwiają sprawy.
Jak zapowiedział dyrektor generalny Tesli, Model Y z Giga Berlin i Giga Texas będą nieznacznie różnić od samochodów produkowanych w fabryce Fremont.
Ponadto Tesla zamierza wyprodukować Model Y wyposażony w strukturalny zestaw akumulatorów z 4680 ogniwami i odlewaną przednią część nadwozia w nowych gigafabrykach.
Zamierzamy również stworzyć pakiet strukturalny z 4680 ogniwami, co oznacza redukcję masy i redukcję kosztów, ale nie liczymy na to, że jest to jedyny sposób, aby wszystko działało. Mamy pewien plan tworzenia kopii zapasowych z pakietem niestrukturalnym – wyjaśnił Musk.