WRC Motorsport&Beyond

Parkujesz i ładujesz. Koniec z gniazdkami do ładowania elektryków

foto BMW

Producenci samochodów i dostawcy z całego świata zawarli porozumienie. Planują uruchomić system, który umożliwia ładowanie full elektryków i hybryd typu plug-in bez konieczności korzystania z tradycyjnego gniazdka.

Posiadanie elektryka wkrótce stanie się powszechne , co zrobić żeby było wygodniejsze?

foto BMW

Luksusowe pojazdy, takie jak hybryda plug-in BMW 530e czy McLaren Speedtail, są już gotowe do wprowadzenia systemu. Wkrótce zaoferują go bardziej przystępne cenowo samochody elektryczne.

Technologia ułatwiająca korzystanie z produktu to odpowiedź na pytanie, którego nikt nie zadał. To rodzaj wygody, do której ludzie szybko się przyzwyczajają. Łatwe użytkowanie elektryków i dobre ceny zakupu, to przepis na to by stały się  bardziej powszechne.

Lista firm wspierających system ładowania indukcyjnego

Współpraca zawsze procentuje

Stowarzyszenie inżynierów SAE International pozyskało bardzo dużą grupę producentów samochodów i dostawców do współpracy w celu opracowania uniwersalnego systemu ładowania samochodów elektrycznych. To pierwszy krok do uczynienia go przystępnym i łatwym w użyciu dla kierowców.

Producenci samochodów nie zobowiązali się co do tego, kiedy będą mieli system w samochodach produkcyjnych. To nie przeszkadza inżynierom być optymistami,  jeśli chodzi o oferowanie go wkrótce w popularnych pojazdach elektrycznych.

Jeśli korzystasz z bezprzewodowego ładowania telefonu, wiesz, jakim jest komfortem. Noszenie kabla wydaje się staromodne i pracochłonne, tak jak kiedyś dźwiganie wiadra wody ze studni do domu. Ludzie szybko przyzwyczają się do bezprzewodowego ładowania pojazdów.

„Dzięki temu pojazdy elektryczne są wygodniejsze” – powiedziała starszy analityk IHSA Markit Stephanie Brinley. „Danie klientom większego wyboru rozszerzy rynek”.

System dostarcza prąd stały o wartości do 11 kilowatów przy maksymalnym napięciu, jakie pojazd może przyjąć w przestrzeni do 10 cali między podkładką zamontowaną na podłodze a odbiornikiem w pojeździe. Wydajność ładowania sięga 94%, która jest porównywalna z połączeniami przewodowymi.

Pomysł jest genialny

System podkładki ładującej można wyposażyć tak, aby kierował pojazdem na miejsce, zarówno pod kontrolą kierowcy, jak i autonomicznie.

foto www.electric-vehiclenews.com

Podkładek można używać w domu lub na miejscach parkingowych, na przykład w galeriach handlowych. Plan jest taki, że pojazd elektryczny dowolnego producenta samochodów mógłby ładować się z podkładki wykonanej przez dowolnego dostawcę na dowolnej stacji ładowania.

Jest to podobne do obecnego systemu przewodowego, w którym wszyscy producenci samochodów z wyjątkiem Tesli używają standardowej wtyczki do ładowania.

Właściciele elektryków są zachwyceni

Właściciele pojazdów elektrycznych już są pod wrażeniem tej wygodnej metody ładowania.

foto BMW

Koniec z koniecznością zatrzymywania się na ładowanie w deszczu, wietrze i śniegu. Wyobraź sobie, jak fajnie jest  kiedy nie trzeba podłączać wtyczki  w domu.

„Ładowanie samochodu powinno być tak proste, jak parkowanie i odejście. Standard ładowania bezprzewodowego SAE J2954 zapewnia swobodę i wygodę, aby to zrobić ”- powiedział Jesse Schneider, przewodniczący grupy zadaniowej SAE, która stworzyła ten standard, w wywiadzie dla publikacji SAE Automotive Engineering. „Standard zmienia zasady gry, ponieważ zawiera specyfikację„ książki kucharskiej ”dotyczącą rozwoju bezprzewodowego transferu mocy zarówno pojazdu, jak i infrastruktury ładowania”.