Pierwsza hybryda McLarena, masowej produkcji pojawi się w przyszłym roku, nazywa się Artura. Woking twierdzi, że jego nowa hybryda V6 zapewnia „niesamowite” osiągi jako następca serii Sports.
Firma wprowadza na rynek, nową maszynę pod nazwą „High-Performance Hybrid” (HPH), w pierwszej połowie przyszłego roku. Zastąpi swoją wieloletnią linię Sports Series. Nowemu modelowi nadano nazwę nazwę opartą na słowach. Różni się od systemu używanego w serii Sports, w której do dostarczania mocy stosowana była nomenklatura numeryczna.
Firma nie podała źródła nadania nazwy Artura
McLaren wcześniej używał nazw tylko dla kilku modeli serii Ultimate, w tym Senny i Elvy, z których oba były związane z dziedzictwem sportów motorowych.
Artura, jest określany przez firmę Woking jako supersportowy samochód „nowej generacji”. Pojawi się w pierwszej połowie 2021 roku, z hybrydowym układem napędowym opartym na nowym silniku benzynowym V6. Do tej pory McLaren używał napędów hybrydowych tylko w topowych maszynach, takich jak P1 i Speedtail.
Dyrektor generalny McLarena, Mike Flewitt, powiedział:
„Każdy komponent Artura jest zupełnie nowy – od architektury platformy i wszystkich części wysokowydajnego napędu hybrydowego, aż po nadwozie, wnętrze i najnowocześniejszy interfejs kierowcy – i opiera się na dziesięcioleciach pionierskiej wiedzy McLarena, w dziedzinie technologii ultralekkiej, samochodów wyścigowych i ulicznych, aby wnieść całą naszą wiedzę na temat elektryfikacji do klasy supersamochodów”.
Według McLarena, nowy supersamochód HPH, przeszedł ostatnie testy przed premierą
Szczegółów technicznych nie ujawiono, ale McLaren twierdzi, że Artura „zachowuje zalety osiągów McLarena V8. Oferuje również napęd elektryczny „średniej klasy”, który może zapewnić ponad 30km zasięgu.
Nowy samochód, to hybryda typu plug-in, z turbosprężarką V6 i silnikami elektrycznymi na tylnej osi
Model Artura oparto na nowej platformie MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture), zoptymalizowanej pod kątem hybrydowego układu napędowego.
Nowa architektura przenosi lekką technologię firmy na „nowe wyżyny”. To będzie kluczem do celu McLarena, jakim jest zminimalizowanie dodatkowego ciężaru, powodowanego przez ciężkie akumulatory potrzebne w zelektryfikowanym układzie napędowym.
Flewitt opisał Artura jako: „nowy rodzaj McLarena nowej ery, wyjątkowy samochód dla kierowcy, który oferuje zapierające dech w piersiach osiągi, a także w pełni elektryczny zasięg, który wystarczy do codziennej jazdy po mieście”
Supersamochód HPH zaprojektowano tak, aby znaleźć się pomiędzy niedawno wprowadzonym na rynek GT, a Super Series 720S, zajmowanym tradycyjnie przez linię Sports Series.
McLaren potwierdza, że oznaczenie Sports Series wprowadzone w 2015 roku dla 570S nie pojawi się na nowej hybrydzie Artura. To znaczy, że 620R jest ostatnim modelem w serii sportowej.