WRC Motorsport&Beyond

Kierowcy dostali list z ostrzeżeniem. Za starego diesla i benzynę zapłacą ponad 60 zł dziennie

london-car-tax-za diesla i benzynę getty images

Getty images

W Europie pojawiają się strefy wolne od diesla i benzyny. Niektóre miasta zdecydowały się wprowadzić dodatkowe opłaty dla kierowców posiadających samochody z silnikami spalinowymi. Wszystko po to by zniechęcić ich do zatruwania powietrza w mieście.

Kierowcy zapłacą za starego diesla i benzynę ponad 60 zł dziennie

Mieszkańcy Londynu otrzymali list z ostrzeżeniem o tym, że zapłacą za swojego starego diesla i benzynę opłatę, która wynosi 12,50 GBP dziennie. Stanie się tak dlatego, że ich samochód nie spełnia nowych norm emisji.

Właściciele starszych samochodów z silnikami diesla i benzynowymi zostali ostrzeżeni, że ich samochód „może nie spełniać standardów ULEZ”. W związku z tym mogą w ciągu kilku tygodni zostaną obciążeni opłatą. Transport for London potwierdził, że przesłał do brytyjskiego DVLA listę samochodów, które mogą być niezgodne z październikowymi zmianami przepisów.

W liście napisano między innymi:

„Strefa Ultra Low Emissions rozszerza się od 25 października 2021 r., a nasze dane dowodzą, że Twój pojazd może nie spełniać standardów ULEZ. Transport for London (TfL) dostarczył DVLA listę tablic rejestracyjnych pojazdów, które według nas mogą być dotknięte przez ULEZ, a DVLA wysłała te list w naszym imieniu. Jeśli prowadzisz swój samochód w dowolnym miejscu w rozszerzonym ULEZ od 25 października 2021 r. i nie spełnia on standardów ULEZ, naliczana będzie dzienna opłata w wysokości 12,50 GBP”.

foto:express.co.uk

W Londynie nie ma miejsca dla starych samochodów?

Pomimo przesłania ostrzeżenia, Transport of London przyznał, że niektórzy kierowcy, którzy otrzymali ten list, w rzeczywistości nie zapłacą wspomnianej opłaty.
Dzieje się tak, dlatego że listy ostrzegawcze wysłano do kierowców, którzy posiadają starsze samochody niż określona data. W rzeczywistości nikt nie sprawdzał jakie emisje szkodliwych substancji  generuje dany model.

List jaki otrzymał Express.co.uk dotarł do kierowcy, który posiada samochód z silnikiem benzynowym. Po raz pierwszy zarejestrował go w 2000 roku.

Przepisy Ultra Low Emission Zone mówią jasno, że samochody muszą spełniać normy emisji Euro 4. Te były obowiązkowe tylko dla nowych samochodów od 2005 roku.