Honda Civic 2022 oficjalnie zadebiutowała. Jako pierwsze najnowszą generację przywitały Chiny, będąc świadkami jej premiery w 2022 roku. Nowy elegancki wygląd, przeprojektowane wnętrze i nowoczesne technologie, sugerują, że projektanci trochę zapatrzyli się na najnowszego Accorda. Linia nadwozia, niewiele różni się od prototypu, który pojawił się w zeszłym roku.
CD Projekt Red nadal usprawnia Cyberpunk 2077. Wyszła nowa łatka do gry
Nowa Honda Civic w czterech wersjach wyposażenia
Najnowszy Civic pojawi się w czterech wersjach wyposażenia – LX, Sport, EX i Touring. Dostępnych będzie osiem kolorów nadwozia, w tym trzy nowe: Meteorite Grey Metallic, Sonic Grey Pearl i Morning Mist Blue.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Sedan będzie dostępny z opcjami motywu wnętrza w kolorze czarnym i szarym. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa Honda Civic wygląda na bardziej sportową i bardziej rozwiniętą technologicznie.
Koniec kontrowersji w projektowaniu linii nadwozia
Nowa Honda Civic 2022 ma nowo zaprojektowaną osłonę chłodnicy, szersze centralne wloty powietrza oraz nowe reflektory i światła przeciwmgielne.
Przechodząc na boki, sedan otrzymuje nowy zestaw aluminiowych felg wraz z bocznymi lusterkami, słupkami i okładzinami okien. Tylna sekcja ma nowe tylne światła LED w kształcie bumerangu i czarną plastikową osłonę na zderzaka.
Wnętrze to znaczący krok naprzód
Inspirację do zmian wnętrza prawdopodobnie zaczerpnięto z nowej Hondy Accord. Civic 2022 zyskał atrakcyjne wzornictwo, lepsze materiały i nowoczesne technologie. Wnętrze posiada duży system informacyjno-rozrywkowy z 7-calowym ekranem dotykowym z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Standardowo jest wyposażony w pokrętła głośności i strojenia oraz wiele twardych przycisków
Inne kluczowe aktualizacje obejmują na nowo zaprojektowaną deskę rozdzielczą, bezprzewodowe ładowanie, wielofunkcyjną kierownicę, wentylowane przednie siedzenia, wiele opcji tapicerki i nie tylko.
Model Touring ma większy 9-calowy ekran dotykowy oraz 10,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. W tej wersji pojawił się również, ulepszony system audio Bose.
Wersje Sport i Touring otrzymają łopatki do zmiany biegów, aby symulować zmiany biegów, podczas gdy wszystkie listwy otrzymają wybierany przez kierowcę tryb Sport i tryb Eco, każdy zmieniający przepustnicę i mapowanie skrzyni biegów, aby zapewnić bardziej sportowe lub bardziej ekonomiczne wrażenia
Nowy model ten same silniki
Wolnossący silnik rzędowy o pojemności 2,0 litra i mocy 158 koni mechanicznych, który jest standardem w modelach LX i Sport, obecnie korzysta z nowego systemu start-stop. Turbodoładowany 4-cylidrowy silnik o pojemności 1,5 litra, dostępny w wersjach wyposażenia EX i Touring, ma moc 180 koni mechanicznych.
Niestety manualna skrzynia biegów pojawi się ewentualnie w wersjach Si i Type R. Model obecnie jest wyposażony jedynie w bezstopniową automatyczną skrzynię biegów.
Nowinki techniczne i cena
Zdaniem producenta, nadwozie Civic 2022 jest najbardziej sztywne w historii samochodu, z ośmioprocentową poprawą sztywności skrętnej i 13-procentową poprawą sztywności zginania w porównaniu do poprzedniej generacji. Po raz pierwszy Honda Civic oferuje boczne poduszki powietrzne na tylnych siedzeniach.
Honda zwiększyła rozstaw osi Civic sedan i nieco poszerzyła tylny rozstaw. Zmodernizowano zawieszenie i elektronicznie wspomagane sterowanie. Wiele tulei i przegubów kulowych zostało ulepszonych w celu poprawy tłumienia drgań i optymalizacji prowadzenia samochodu.
Civic 2022 po raz pierwszy oferuje monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu. To pierwsze oferuje jedynie wersja EX i Touring, podczas gdy drugie jest dostępne wyłącznie dla wersji Touring.
Ceny oficjalnie nie są jeszcze znane ale mówi się, że startują z pułapu 83 tysięcy złotych. Produkcja ma ruszyć latem tego roku.