Elon Musk wciąż ma problemy z produkcją swojej Tesli Cybertruck. Podobnie jak wielu producentów, amerykański gigant ma problemy z dostawami elektroniki do swoich samochodów. To jak również perspektywa wysokiej ceny nie wpływa na liczbę zamówień kosmicznej ciężarówki.
Tesla Cybertruck będzie hitem?
Najnowszy projekt Tesli, chociaż tak naprawdę jeszcze nie istnieje, ma już miliony potencjalnych właścicieli. Ciężarówka przyciąga klientów technologią, konstrukcją i wyposażeniem. Jak informują fani, którzy śledzą online listę rezerwacji, Tesla Cybertruck gdyby istniała, miałaby dziś 1 254 874 właścicieli.
Cybertruck tym samym zgromadził znaczną liczbę zamówień w przedsprzedaży, podczas gdy do rozpoczęcia produkcji pozostało kilka miesięcy. Ostatnio dyrektor generalny Elon Musk mówiąc ostatnio o modelu Cybertruck, użył stwierdzenia „klapa” ale dane dotyczące rezerwacji zupełnie temu zaprzeczają.
Elon Musk już dziś mógłby zarobić 79 miliardów dolarów
Tesla pokazała swoją ciężarówkę w listopadzie 2019 roku. Do dziś z taśmy montażowej nie zjechał żaden produkcyjny egzemplarz. Jak się okazuje technologia futurystycznej ciężarówki stwarza producentowi problemy.
Wielu producentów boryka się z problemami z dostawami elektronicznych podzespołów i Tesla nie jest tu wyjątkiem. Sam szef Tesli Musk powoli zaczyna tracić wiarę w opłacalność swojej e ciężarówki. W związku trudnymi warunkami na rynku podzespołów, cena cyberciężarówki może wzrosnąć nawet do miliona dolarów.
Według systemu rezerwacji, który jest dostępny, Cybertruck nieoficjalnie zgromadził ponad milion zamówień w przedsprzedaży, co w przeliczeniu stanowi dla Tesli ponad 79 miliardów dolarów potencjalnych przychodów.
To oznacza, że producent zdominuje sektor elektrycznych pickupów, kiedy w końcu pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Silną konkurencję może tu stanowić jedynie Rivian R1T. Najpopularniejszą konfiguracją jest Dual-Motor Cybertruck, która stanowi około 48% wszystkich rezerwacji. Najmniejszym zainteresowaniem cieszy się wariant Single Motor, który stanowi jedynie około 7% wszystkich zamówień w przedsprzedaży.