WRC Motorsport&Beyond

DAF Trucks zaprezentował LF Electric, swoją drugą e-ciężarówkę. Jest stworzona do miejskiej dystrybucji i diesel jej nie pobije

Holenderska firma DAF Trucks przedstawiła wersję produkcyjną swojego drugiego całkowicie elektrycznego modelu ciężarówki.  LF Electric to 19-tonowy pojazd, przeznaczony do dystrybucji miejskiej. Trafi  do produkcji w Leyland Trucks ( Wielkia Brytania)  już w maju tego roku.

Firma DAF jest liderem w dziedzinie elektrycznych układów napędowych do pojazdów użytkowych. To pierwszy europejski producent pojazdów ciężarowych, który  wprowadził na rynek w pełni elektryczny ciągnik siodłowy. Model CF Electric jest przeznaczony na dostawy  towarów do supermarketów.

Wolne i szybkie ładowanie

Nowy model DAF LF Electric, wyróżnia się jedynym w swoim rodzaju układem wieloźródłowego ładowania. Ten układ umożliwia uzupełnienie mocy w bateriach za pośrednictwem zwykłej sieci energetycznej. Przydaje się to pod koniec dnia, gdy kierowca wraca do bazy.

W trybie ładowania wolnego (prądem zmiennym 400 V, 22 kW, 3-fazowym) naładowanie akumulatorów od 20% do 80% trwa 6,5 godziny. Pełne ładowanie (od 0% do 100%) zajmie maksymalnie 12 godzin. W przypadku dostępności  dedykowanej instalacji szybkiego ładowania akumulatorów (prądem stałym 650 V, 150 kW), uzupełnienie energii z 20% do 80% trwa jedynie 60 minut, a pełne — 2 godziny.

Nowy model DAF LF Electric można kupić z układem e-PTO 400 V służącym do zasilania wyposażenia dodatkowego, takiego jak elektryczny system chłodzenia czy dźwig elektrohydrauliczny.

DAF Trucks

Kierowcy LF Electric, nie będą tęsknić za dieslem

Pojazd zapewnia łatwy dostęp do kabiny, doskonałą widoczność w każdym kierunku, wysoki poziom komfortu i najmniejszy promień skrętu w branży. Wygląda na to, że to idealny pojazd ciężarowy dla każdego kierowcy pracującego w dystrybucji miejskiej.

Ciężarówka zapewnia zasięg do 280 kilometrów,  dzięki pakietowi akumulatorów o pojemności 282 kWh.  Według producenta, silnik elektryczny zapewnia 250 kW mocy znamionowej (370 kW szczyt).  Znamionowy moment obrotowy  wynosi zaś 1.200 Nm (3.700 Nm szczyt).

W rezultacie zakup najnowszego produktu firmy gwarantuje cichą pracę i zerowy poziom emisji zanieczyszczeń. Co oznacza, że spełnia z nawiązką potrzeby firm specjalizujących się w dystrybucji miejskiej. Ponadto wpisuje się w scenariusz transportu przyszłości, w którym nie ma miejsca dla diesla w ciężarówkach.