WRC Motorsport&Beyond

Bugatti i Rimac, już oficjalnie razem! Chorwaci przejęli kontrolę nad kultową marką

Bugatti Rimac

To już oficjalna informacja! 33-letni założyciel Rimaca, został dyrektorem generalnym, nowo powstałej firmy Bugatti Rimac LLC, w związku z tym, możemy się spodziewać wyczynowego Bugatti, zelektryfikowanego przez Rimaca.

Chorwacki producent przejął kontrolę nad Bugatti, nabywając 55% udziałów w nowej firmie. Pozostałe 45%, w imieniu Volkswagena przejęło Porsche.

Chorwacki startup, przejmuje kontrolę nad Bugatti, w ciągu najbliższych trzech miesięcy

Na razie samochody, należące do obydwu marek, będą funkcjonować oddzielnie. W przyszłości zaś legendarna marka,  będzie dzielić napędy z Rimackiem.

Dwa lata temu kiedy Volkswagen, zwrócił się do Rimaca o dostarczenie komponentów do nowej, hybrydowej wersji Chirona, chorwacka firma zaoferowała opracowanie całkowicie nowego samochodu. To wtedy podobno koncern zaoferował Rimacowi fuzję, zamiast kupować większość wartości inżynieryjnej nowego samochodu.

Plotki mówią, że Volkswagen rozważał nawet zamknięcie marki, by nie ponosić kosztów jej elektryfikacji.

Prezes Porsche, Oliver Blume, wyjaśnił potencjalne wzajemne korzyści z partnerstwa: „Łączymy duże doświadczenie Bugatti w biznesie hipersamochodów z ogromną siłą innowacji Rimac w bardzo obiecującej dziedzinie mobilności elektrycznej.

Chiron Super-Sport-300

Nowa marka otrzyma nazwę Bugatti-Rimac

Rimac Automobili w najbliższym czasie zmieni nazwę na Rimac Group. Będzie ona posiadać większościowy udział w nowo utworzonej spółce zależnej, Bugatti-Rimac.

Udziały w nowej Grupie pozostają bez zmian. Największy udział – 37%, otrzyma Mat Rimac,  Porsche jako drugi co do wielkości akcjonariusz- 24 % udziałów w Rimac Automobili. Trzecim udziałowcem jest Hyundai, z 12% udziałów.

Bugatti i Rimac pozostaną oddzielnymi markami i zachowają swoje obecne fabryki we Francji i Chorwacji. Dopiero po 2023 roku, nowo utworzona firma, będzie miała siedzibę na obrzeżach Zagrzebia i zatrudni 2500 osób.

Oddzielna firma o nazwie Rimac Technology, która w całości należeć będzie  do Grupy Rimac. Nadal będzie rozwijać i sprzedawać klientom swoje oszołamiające, wysokowydajne układy napędowe do samochodów elektrycznych oraz  autonomiczne systemy jazdy. Firma ma na koncie już około 30 takich projektów.

Pierwsze modele zaplanowane po zakończeniu akcji, będą naprawdę mocne.  Bugatti, ma zamiar wypuścić model o mocy 1500 KM zwany Chiron. Rimac zaś, zaprezentuje swój w pełni elektryczny hipercar- Rimac Nevera. Model  za 2,4 miliona dolarów, ma oferować moc w granicach 1900 KM.


.