BENTLEY właśnie odsłonił nową hybrydę plug-in Bentayga (PHEV). To pierwszy z dwóch zelektryfikowanych modeli, które producent luksusowych samochodów wypuści w tym roku.
Zmiany w wyglądzie hybrydy, najbardziej zauważalne są na zewnątrz. Eliptyczne tylne światła z tyłu, zastąpiły prostokątne. Tablica rejestracyjna jest obniżona tak, aby napis Bentley był wyeksponowany. Niewielkie zmiany widoczne są w przedniej części samochodu. Ma większą kratkę i wyższe rozmieszczenie reflektorów.
Apple CarPlay w standardzie, podobnie jak Android Auto
Firma Bentley skupiła się również na wnętrzu, które teraz jest bardziej przyjazne dla użytkownika. Ekran dotykowy o przekątnej 10,9 cala zajmuje teraz szerokość środkowej deski rozdzielczej i jest podobno łatwiejszy w obsłudze niż u poprzednika.
Nowy model, jest napędza 3,0-litrowy silnikiem V6 (443 KM) z podwójnym turbodoładowaniem, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 126 KM. Prędkość maksymalna jaką osiąga hybryda to 254 km/h.
Jest mało prawdopodobne, że nowy model odbiega od statystyk osiągów swojego poprzednika, gdzie sprint do setki zajmuje 5,5 sekundy.
Samochód jest zasilany energią elektryczną tylko przy prędkości do 140 km/h na godzinę. Akumulator 17,3 kWh wystarcza na maksymalnie 50 km, zanim będzie potrzebny silnik benzynowy. Całkowity zasięg wynosi 860 km, uwzględniając pełny zbiornik paliwa i naładowany akumulator.
Bentayga Hybrid nie ukończył jeszcze certyfikacji i homologacji na rynkach, gdzie króluje WLTP
Zasoby akumulatorowe Bentayga Hybrid są wystarczające dla potrzeb zamożnych klientów.
Badania przeprowadzone przez firmę wykazały, że prawie wszyscy właściciele samochodów hybrydowych pierwszej generacji, używają swoich samochodów co najmniej kilka razy w tygodniu. Prawie wszyscy korzystali z trybu elektrycznego samochodu, a połowa z nich pokonywała odległości poniżej 50 km.
Hybryda oferuje trzy tryby jazdy
Kiedy samochód jest uruchomiony, jego tryb EV działa jako domyślny. Można go przełączyć na tryb hybrydowy lub tryb „Hold”, który wykorzystuje wyłącznie moc silnika.
Bentley twierdzi, że tryb hybrydowy najlepiej sprawdza się na długich trasach. Jest on na tyle wyrafinowany, że na podstawie trasy z systemu nawigacji, pozwala przewidzieć, kiedy najlepiej będzie skorzystać z trybu elektrycznego.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE
Akumulator ładuje się z prędkością 7,2 kW na godzinę
Całkowite uzupełnienie energii zajmuje dwie i pół godziny przy maksymalnej prędkości. 168 ogniw jednostki ma gwarantowaną żywotność, która wynosi 160 934 km lub 8 lat. To zależy od tego, co nastąpi wcześniej.
Koniec życia baterii, nie oznacza, że stanie się bezużyteczna. Jedynie jej zasięg przy pełnym naładowaniu, spadnie poniżej określonego poziomu.
To początek elektryfikacji Bentleya
Bentley planuje produkować wyłącznie pojazdy elektryczne od 2030 r. Wtedy wejdzie w życie zakaz sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych w Wielkiej Brytanii. W tym roku producent zaprezentuje również limuzynę Flying Spur w wersji PHEV.
Bentley Bentayga Hybrid będzie dostępny od trzeciego kwartału 2021 roku, cena będzie oscylowała w granicach 657 tysięcy złotych.