Mercedes-Benz pokazał nową klasę B. Według producenta samochód oferuje dużo lepszą dynamikę oraz ogólny komfort niż jego poprzednik. Wszystko dzięki technologiom i funkcjom zaczerpniętym z Klasy S i A.
Trzecia generacja B klasy opracowana jest pod wewnętrzną nazwą kodową W247, i jest czwartą z ośmiu nowych kompaktowych modeli, które zostaną wprowadzone na rynek przez Mercedesa. Nowa Klasa B zachowuje sylwetkę swoich poprzedników, ale z gładszą formą, która odzwierciedla najnowszą myśl projektową firmy. Za sprawą zwiększonego rozstawu osi w celu maksymalizacji przestrzeni wewnętrznej, samochód ma rywalizować na rynku z BMW X2.
Na początek do oferty trafi pięć wersji silnikowych: dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. B180 i B200 będą korzystać z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,33 litra, z mocą odpowiednio 134KM oraz 161KM. Podstawowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra w modelu B180d wygeneruje 114 koni mechanicznych. Nowy diesel o pojemności 2,0 litra będzie miał moc 147KM (B180d) i 188KM (B200d). Benzyna 1.3 i diesel 1.5 dostaną siedmiobiegową skrzynię biegów, natomiast najmocniejszy 2 litrowy diesel wyposażony zostanie w najnowszą skrzynię o 8 przełożeniach. Inne opcje silnika będą dostępne w przyszłym roku, wraz z wersjami z napędem na cztery koła.
Zawieszenie samochodu zostało tak opracowane, aby zachować zwinność poprzednika i jednocześnie zwiększając komfort. W standardzie zastosowano przednie kolumny MacPhersona i oś tylną typu „twist-beam” z elektronicznym dostrajaniem amortyzatorów w kilku opcjach.
Wnętrze bardzo przypomina to z nowej Klasy A, chociaż tablica rozdzielcza jest podzielona na dwie części. Klasa B posiada dwa cyfrowe wyświetlacze, każdy od 7,0 cala do 10,25 cala, w zależności od specyfikacji. Opcjonalnie klient może zamówić wyświetlacz HUD. Klasa B to drugi model Mercedesa, wyposażony w najnowszą wersję systemu multimedialnego MBUX, który obejmuje sterowanie dotykiem, głosem i gestem.
Jak przystało na pojazd XXI wieku, nowy kompakt ze Stuttgartu posiada szereg opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa po raz pierwszy wprowadzonych w Klasie S, co pozwala mu w pewnych sytuacjach na jazdę pół-autonomiczną. W zależności od opcji, tylne siedzenia można przesuwać o 14 cm, co daje pojemność bagażnika od 455 do 705 litrów.
„Blitz model compact” Mercedesa pojawi się na drogach w 2019 roku.