Jak przystało na samochód sportowy wśród kompaktowych SUV-ów, Macan już od chwili debiutu wyznacza klasowe wzorce w dziedzinie dynamiki jazdy. Teraz Porsche po raz kolejny podnosi poprzeczkę: gamę modelową uzupełnia topowy Macan Turbo z pakietem Performance, imponujący wyśrubowanym poziomem właściwości jezdnych, zwinnością prowadzenia i jeszcze większym ładunkiem emocji.
Nowy wariant otrzymał wzmocniony, podwójnie turbodoładowany silnik 3.6 V6 – generuje on moc 324 kW (440 KM), o 30 kW (40 KM) wyższą niż jednostka modelu Macan Turbo. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 550 do 600 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych, od 1500 do 4500 obr./min.
Pierwszą „setkę” Macan Turbo z pakietem Performance osiąga w ciągu zaledwie 4,4 s (o 0,4 s krócej niż 400-konna wersja Turbo), a jego prędkość maksymalna wynosi 272 km/h (o 6 km/h więcej). Przyrost siły napędowej przekłada się na lepsze czasy elastyczności: czas potrzebny na przyspieszenie od 80 do 120 km/h został skrócony z 3,1 do 2,9 s. Zależnie od rodzaju ogumienia, zużycie paliwa topowej odmiany modelu Macan waha się od 9,4 do 9,7 l/100 km.
Jednak pakiet Performance nie ogranicza się wyłącznie do mocniejszego silnika: standardowo obejmuje także nowo opracowany układ hamulcowy, obniżone zawieszenie, pakiet Sport Chrono i sportowy układ wydechowy. Na przedniej osi zamontowano rowkowane tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, o 30 mm większe od tych w modelu Macan Turbo. Współpracują one z 6-tłoczkowymi zaciskami w kolorze czerwonym. Sportowe właściwości jezdne oferuje zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) – jego prześwit zmniejszono o 15 mm, a nastawy zoptymalizowano pod kątem osiągów samochodu. Na życzenie dostępne jest także pneumatyczne zawieszenie z funkcją samopoziomowania i regulacją wysokości.
Dodatkowe pokłady dynamiki nowego Porsche Macan Turbo z pakietem Performance pozwala w pełni wykorzystać pakiet Sport Chrono. W trybie Sport Plus zmienia on zestrojenie podwozia, silnika i przekładni na jeszcze ostrzejsze – czemu towarzyszy wyjątkowo emocjonująca ścieżka dźwiękowa ze sportowego układu wydechowego. Siedmiostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK została skonfigurowana pod kątem uzyskania błyskawicznych reakcji i optymalizacji punktów zmiany przełożeń. Efekt: ekstremalne przyspieszenia oraz maksymalnie sprawne przeniesienie zwiększonego momentu obrotowego na koła.
Indywidualny charakter nowego Porsche Macan Turbo z pakietem Performance można dodatkowo podkreślić opcjami z szerokiej palety wyposażenia dodatkowego, takie jak pakiet Turbo Exterior. Obejmuje on: 21-calowe obręcze 911 Turbo z ramionami w kolorze lśniącej czerni, szereg innych elementów polakierowanych na czarno oraz diodowe reflektory główne z systemem PDLS Plus. Pakiet Turbo Interior zawiera z kolei tapicerkę i wykończenia kabiny z czarnej skóry oraz Alcantary, kolorowe aplikacje oraz elementy wykonane z włókien węglowych (np. listwy progowe z podświetlanym na biało logo modelu).
Model Macan Turbo z pakietem Performance można już zamawiać w salonach Porsche. W Polsce cena topowego wariantu zaczyna się od 419 070 PLN z VAT.