WRC Motorsport&Beyond

Znamy mistrzów RSMP. PZM opublikował oficjalne-nieoficjalne wyniki

Polski Związek Motorowy na ponad miesiąc po zakończeniu ostatniej rundy rajdowych mistrzostw Polski zaprezentował wyniki sezonu 2020.

Mimo że na stronie PZM tabele widnieją jako „Oficjalne wyniki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2020” dodano do nich adnotację, że pozostają nieoficjalne do momentu zatwierdzenia przez Główną Komisję Sportu Samochodowego. Na szczęście w tym roku unikniemy kontrowersji związanych z przyznaniem tytułów na wniosek jednego z klubów.

W skróconym do trzech rund sezonie tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej wywalczyli Jari Huttunen i Mikko Lukka. Wicemistrzostwo zdobyli Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz, a tytuł drugich wicemistrzów przypadł Łukaszowi i Tomaszowi Kotarbom. Identycznie sprawa się ma w klasie 2.

Kto wygrał w niższych klasach?

W klasie 2WD mistrzostwo wywalczył Radosław Typa, a wicemistrzostwo załoga Szymon Cieślak/Paweł Pochroń, która pokonała Marka Mularczyka i Michała Pacieja większą liczbą zwycięstw. Oba duety zgromadziły tyle samo punktów.

W Open 4WD za załogą Szeja/Szeja znaleźli się Jacek Jurecki i Michał Trela oraz Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski. Czołową trójkę w Open 2WD utworzyli Szymon Rusin i Paweł Ferdek, Sebastian Teter i Michał Marczewski oraz Paweł Zakrzewski. W klasie 4 Radosław Typa zostawił za sobą Szymona Cieślaka i Pawła Pochronia oraz Grzegorza Bondera i Jakuba Gerbera. O wicemistrzowskie pierwszego z wymienionych duetu zadecydowało zwycięstwo w Rajdzie Rzeszowskim.

Nietypową sytuację mamy w klasie HR4, ponieważ duet Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki oraz Michał Różycki zdobyli tyle samo punktów. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że mają także tyle samo zwycięstw, drugich oraz trzecich miejsc. PZM postanowił w tej sytuacji przyznać dwa tytuły mistrzowskie.

W klasach HR2, 3, HR3 i HR BMW przyznano jedynie tytuły mistrzów Polski. Odpowiednio wywalczyli je: Michał i Jacek Pryczkowie, Marek Mularczyk i Michał Paciej, Marcin Gaciarz oraz Jakub Wolski i Bartosz Krawiec.

W klasyfikacji klubowej Automobilklub Polski był lepszy od AK Śląskiego i Galicyjskiego. Wśród zespołów sponsorskich Rallytechnology pokonało APR Motorsport oraz Hyundai Poland Racing. Hyundai okazał się lepszy od Subaru w klasyfikacji producentów.