WRC Motorsport&Beyond

Toyota ma wątpliwości. Co dalej z rajdami?

Zespół Toyoty, który jest obecny na trasach rajdowych mistrzostw świata od kilku lat, nadal rozważa rozpoczęcie klienckiego programu.

Wszystkie trzy zespoły WRC obecnie mocno koncentrują się na budowie hybrydowego auta Rally1. M-Sport jako jedyny ma już w swojej ofercie auto klasy Rally2. Hyundai nadal je rozwija, a Toyota rozważa budowę go lub pojazd niższej kategorii. M-Sport ma również auto klasy Rally3. Co więcej, warto wspomnieć, że wkrótce również auta klasy Rally2 będą miały być wyposażone w napędy hybrydowe.

Chcemy uruchomić program dla klientów i samochód, który będziemy mogli sprzedawać. Nadal badamy opcje Rally2 i Rally3. Na pewno obie klasy są interesujące. Nie zdecydowaliśmy jednak, który z nich stworzymy jako pierwszy – informował Jari-Matti Latvala, szef zespołu Toyoty.

W Rally2 Toyota będzie mogła porównać się ze zdecydowanie większą liczbą rywali. Regularnie na trasach WRC możemy oglądać M-Sport, Citroena i Skodę, a z aut R5 Volkswagena i Hyundaia. Jak wspomniałem wcześniej w Rally3 na razie mamy jedynie Fiestę, ale inni producenci rozważają budowę aut w tej kategorii.

Bazą na budowę auta nowej kategorii dla japońskiego producenta ma być Yaris GR, który jako cywilne auto zebrał wiele pochlebnych opinii.