WRC Motorsport&Beyond

Rajd Chorwacji: Lider miał wypadek na dojazdówce [WIDEO]

Sebastien Ogier nie zaliczył startu niedzieli do udanych i na dojazdówce do pierwszego odcinka miał wypadek. Francuz na szczęście mógł kontynuować jazdę i walka o zwycięstwo w Rajdzie Chorwacji trwa w najlepsze.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G: najnowsze aparaty w ofercie

Niemal wszyscy kierowcy zabrali z serwisu sześć twardych opon. Pierre-Louis Loubet postawił na cztery twarde i dwie miękkie.

OS17 Bliznec – Pila

Niedzielę rozpoczął najdłuższy oes rajdu. Jeśli ktoś się nie dobudził zrobiły to pierwsze kilometry próby z prawie 20 ostrymi zakrętami prowadzącymi pod górę. Reszta odcinka staje się szersza i bardziej płynna z wyjątkiem krótkiej technicznej partii w połowie. Końcówka do spadanie do mety.

Dzień najlepiej rozpoczął Elfyn Evans, który o 1,4 sekundy pokonał Thierry’ego Neuville’a. 2,7 sekundy stracił Sebastien Ogier i zespołowych kolegów na trzy odcinki przed metą dzieliło 4,2 sekundy. Belg tracił 9,1 sekundy. Drugą trójkę otworzył Takamoto Katsuta (+7,6), który zostawił za sobą Adriena Fourmauxa (+15,0) oraz Craiga Breena (+15,7). Stawkę WRC skompletowali Ott Tanak (+16,3), Gus Greensmith (+20,6) i Pierre-Louis Loubet (+27,7).

Mówią po OS17

Elfyn Evans:Bardzo trudno jest ocenić, czy można atakować, czy lepiej zachować rozsądek podczas spadania. Przyczepność jest bardzo słaba.

Thierry Neuville:Na zjeździe auto było podsterowne. Droga była brudna i starałem się dostosować do warunków. Zrobiłem, co mogłem.

Sebastien Ogier:Zjazd był śliski i na dół nie pojechałem zbyt dobrze.

Takamoto Katsuta:Nie jechałem dobrze. Niektóre zakręty są bardzo śliskie i nie byłem pewny przyczepności. Postaram się poprawić.

Adrien Fourmaux:Byłem zbyt ostrożny na śliskich zjazdach. Nie miałem dobrego tempa. To naprawdę szybki oes, ale jest śliski. Celem jest ukończenie rajdu.

Craig Breen: To jeden z najgorszych odcinków jakie przejechałem w życiu. Po prostu nie czuję się pewnie. W niektórych miejscach byłem zaskoczony.

Gus Greensmith:Mam problemy z hamulcami, więc muszę spróbować je rozwiązać.

Pierre Louis-Loubet: Było bardzo ślisko. Dziękuję zespołowi za fantastyczną pracę jaką wykonali po naszym wczorajszym błędzie.

OS18 Zagorska Sela – Kumrovec

Odcinek zapowiadany był jako największe wyzwanie weekendu. Jest szybki, ale niezwykle wąski z całą masą niespodzianek. Ślepe szczyty i hopy w połączeniu z drzewami rosnącymi tuż obok będą tylko czekać na błąd. Strome zjazdy i zalegające liście sprawiają, że nawierzchnia nie jest idealnie przyczepna. Łatwiej robi się jedynie przed metą, gdy trasa staje się szersza.

Najszybszy ponownie był Elfyn Evans, który wskoczył na fotel lidera. 3,5 sekundy stracił Thierry Neuville, a drugie tyle Sebastien Ogier. Czwarty Craig Breen (+9,6) był lepszy od Takamoto Katsuty (+17,4), Otta Tanaka (+20,9) i Pierre’a-Louis’a Loubeta (+24,2). Pech dopadł kierowców M-Sportu. Gus Greensmith po awarii stracił 40,4 sekundy. Adrien Fourmaux wypadł z trasy i na mecie pojawił się ponad minutę za najszybszym.

Mówią po OS18

Elfyn Evans: – Na drodze jest sporo brudu i jest bardzo ślisko. Nie jest łatwo, ale było w porządku.

Thierry Neuville:Prawdopodobnie trochę szutru przykleiło się do tylnego koła, ponieważ pojawiły się wibracje. Na wolnym zakręcie pojechałem za szeroko. To nic poważnego, ale oes jest piekielny.

Sebastien Ogier:To był skomplikowany poranek, ale to jeszcze nie koniec.

Craig Breen: Było w porządku. Mam dziwne wyczucie przodu auta. Coś nie tak jest z przekładnią. Trasy są podobne do wczorajszych.

Takamoto Katsuta:Nie atakowałem. W tym rajdzie wszystko może się zdarzyć, zwłaszcza na tym odcinku. Było bardzo ciężko. Na drogę wychodzi sporo szutru.

Ott Tanak: To był wąski odcinek, ale czysty. To teraz najważniejsze.

Pierre-Louis Loubet: Byłem ostrożny. Myślę, że druga pętla będzie w trudniejszych warunkach.

Gus Greensmith: – Straciłem ciśnienie w układzie hydraulicznym.

Adrien Fourmaux:Twarda opona była zimna, a ja nie byłem wystarczająco ostrożny w zakręcie. Samochód ześlizgnął się z asfaltu. Mieliśmy szczęście, że wróciliśmy na drogę. Jesteśmy tutaj i to jest najważniejsze.

Na dwa odcinki przed zakończeniem zmagań nowym liderem został Evans, który ma 2,8 sekundy przewagi nad Ogierem i 8,4 sekundy nad Neuvillem. Niezagrożony po czwarte miejsce jedzie Ott Tanak (+1:08,1). W boju o piątą pozycję Fourmaux (+2:49,7) ma za sobą Katsutę (+3:04,6) i Greensmitha (+3:17,9).

W WRC2 fotel lidera utrzymał Mads Ostberg. Norweg ma 49 sekund przewagi nad Teemu Suninenem. W WRC3 Kajetan Kajetanowicz wyprzedza Emila Lindholma o ponad minutę.