WRC Motorsport&Beyond

Królewski początek

86. edycja Rajdu Monte Carlo będzie pierwszą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata w sezonie 2018. Impreza zlokalizowana w południowo-wschodniej części Francji oraz w Księstwie Monako oficjalnie rozpocznie się 25 stycznia, a trasa rywalizacji w porównaniu do poprzedniej edycji ulegnie zmianie w połowie.

Już w poniedziałek 22. stycznia o godzinie 8:00 organizatorzy będą przygotowani do zapoznania, do którego przystąpią przybyłe zespoły. Po ponad dwóch ciężkich dniach żmudnej ale koniecznej pracy, załogi dostąpią możliwości zaprezentowania się na odcinku testowym o długości 3,35 km, zlokalizowanym podobnie jak w latach poprzednich na drodze La Garde. Miejscowość Gap przywita rajd po raz piąty z rzędu a park serwisowy zostanie zainstalowany podobnie jak zazwyczaj w pobliżu stadionu.

Start 86. edycji Rallye Automobile Monte-Carlo, bo tak brzmi oficjalna nazwa imprezy inaugurującej sezon 2018, zaplanowano na czwartek, 25 stycznia. Ceremonia będzie zlokalizowana na Casino Square w Monako, a wydarzenie rozpocznie się o godzinie 18:00. Podczas pierwszego nocnego etapu, w departamencie Alpes de Haute Provence zorganizowanych zostanie kilka ciekawych odcinków specjalnych: Pierwszy z nich Thoard – Sisteron o długości 37,13 km, będzie przeprowadzony w planowanej konfiguracji po raz pierwszy w historii WRC. Kolejny, Bayons – Breziers (25,49 km) jest doskonale znany z rywalizacji w sezonie 2017. Organizatorzy zapewniają, że kierowcy i kibice będą świadkami doskonałych warunków i niepowtarzalnej scenerii, która idealnie zainauguruje cały cykl WRC 2018.

W piątek 26 stycznia, załogi będą kierowały się na południe od Gap. Na drugi dzień rywalizacji zaplanowano 150 kilometrów odcinków specjalnych, zlokalizowanych w trzech departamentach – Hautes Alpes, Drome oraz Alpes de Haute Provence. Będzie to zdecydowanie najbardziej męczący dzień dla uczestników, którzy będą pokonywali dwie pętle złożone z trzech odległych odcinków specjalnych: Vitrolles – Oze (26.76 km), Roussieux – Eygalayes (33,63 km) oraz Vaumeilh – Claret (15,24 km).

W sobotę zmagania przeniosą się na północ od Gap. Zaplanowane na ten dzień fragmenty trasy również nie będą należały do łatwych. Kierowcy rozpoczną jazdę od próby Agnieres en Devoluy – Corps (29.33km) stanowiącej dziewiąty i jedenasty odcinek specjalny, a także Saint Leger les Melezes – La Batie-Neuve (16.71km) czyli dziesiąty i dwunasty oes. To jednak nie koniec przygód zaplanowanych na ten dzień ponieważ załogi powrócą tym razem za dnia na odcinek znany z czwartkowych zmagań. Chodzi o próbię Bayons – Breziers. Następnie załogi zatrzymają się po raz ostatni w parku serwisowym w Gap.

Ostatni dzień rywalizacji zostanie rozegrany na czterech odcinkach specjalnych o łącznej długości 63,72 km. Kierowcy nie będą mieli już możliwości skorzystania z serwisu i na stromych wzgórzach okolic Alpes Maritimes będą zdani sami na siebie. Załogi pokonają dwukrotnie odcinki La Bollene-Vesubie – Peira-Cava (18.30km) oraz La Cabanette – Col de Braus (13.56km). Finałowa próba na tym ostatnim fragmencie trasy będzie traktowana jako Power Stage. O godzinie 15:00 wszystkie załogi zameldują się w okolicach Pałacu Królewskiego w Monako, gdzie zostanie zorganizowana oficjalna ceremonia nagrodzenia najlepszych zawodników.

Tagi: Rajd Monte Carlo, WRC