WRC Motorsport&Beyond

Koreańczycy zdradzili szczegóły nowego Ceed’a

Koreańskie koncerny mają coraz więcej do powiedzenia na europejskim rynku. Najlepszym tego przykładem jest Kia, która bez skrupułów podbija ten rynek. Model, który znacząco przyczynił się do sukcesu tej marki, właśnie zyskał nowe oblicze.

Mowa oczywiście o najnowszej Kia Ceed. Właśnie została zaprezentowana jej trzecia generacja. Zgodnie z oczekiwaniami zmieniła się nie tylko jej nazwa. Auto otrzymało nową technikę, silnik i inny kształt nadwozia. Samochód został zaprojektowany z myślą o Starym Kontynencie. Warto więc zwrócić uwagę co dla nas przygotował koreański producent.

Zacznijmy od zmian wizualnych. Patrząc na przód samochodu, widzimy agresywny charakter. Drapieżności dodają jej światła dzienne w kształcie kostek lodu. Za dopłatą możemy wybrać światła w pełni LED-owe. Sylwetka oraz tył nadwozia jednak są już bardziej stonowane i przypominają nam raczej Hyundaia i30, a tylny pas crossovera Kii.

Ceed został zbudowany na nowej płycie podłogowej K2. Samochód został o 2 cm poszerzony i 2 cm obniżony w stosunku do swojego poprzednika. Nie zmieniły się długość i rozstaw osi. Te delikatne zmiany sprawiły, że kabina stała się trochę bardziej przestronna, a bagażnik zyskał dodatkowych 15 litrów pojemności.

We wnętrzu samochodu mamy sporo zmian. Deska rozdzielcza zyskała kształt nawiązujący do hybrydowego crossovera Niro. Poprawiła się jej ergonomia i materiały wykończeniowe. Została również skierowana bardziej w stronę kierowcy. W zależności od opcji, na którą się zdecydujemy, możemy wybrać ekran dotykowy o rozmiarze 7 lub 8 cali. Dla fanów dobrej jakości dźwięku będzie można dokupić system audio firmy JBL.

Auto zostało wyposażone w wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy. Mamy do dyspozycji między innymi funkcję częściowo autonomicznej jazdy drugiego stopnia, która sprawia, że samochód sam pilnuje swojego pasa i utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu. Działa ona do prędkości 130 km/h.

Jeśli chodzi o gamę silników to mamy nie najgorszy wybór. W standardzie otrzymujemy silnik benzynowy o pojemności 1.4 l i mocy 100 KM. Kolejne motory benzynowe, na które możemy się zdecydować to 1.0 T-GDi o mocy 120 KM oraz 1.4 T-GDi o mocy 140 KM. Jak się łatwo domyślić oba są turbodoładowane. Dla zwolenników diesla koncern przygotował wyłącznie jeden motor o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM.

Skrzynia automatyczna dostępna jest tylko z najmocniejszym silnikiem benzynowym oraz z dieslem. Skrzynia ma 7 biegów i jest dwusprzęgłowa.

Oficjalny debiut nowej Kii Ceed odbędzie się na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie. W Polsce pojawić się powinna w drugim kwartale tego roku.

Tagi: Kia, Ceed, premiera 2018, Genewa