W piątym roku produkcji Klasa C jest najchętniej wybieraną serią modelową Mercedes-Benz – i właśnie debiutuje w nowej, wszechstronnie udoskonalonej odsłonie.
W czwartym roku produkcji aktualna generacja Klasy C była najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz. W 2017 r. producent dostarczył łącznie ponad 415 000 egzemplarzy modelu z nadwoziami Limuzyna i Kombi. Tajemnica sukcesu Klasy C tkwi między innymi w szerokiej gamie odmian, która obejmuje także dwie sportowe wersje z jedną parą drzwi: coupé, wprowadzone pod koniec 2015 r., oraz kabriolet, dostępny od lata 2016 r.
Klasa C jest wytwarzana w czterech fabrykach na czterech kontynentach – poza główną fabryką w Bremie (Niemcy) powstaje w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) oraz w Pekinie (Chiny). Z pekińskich zakładów wyjeżdża również Klasa C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi, produkowana i sprzedawana wyłącznie w Państwie Środka. W ub.r. Chiny były zresztą największym rynkiem zbytu Klasy C.
Elektryfikacja postępuje: C 200 z EQ Boost
W odnowionej Klasie C debiutuje nowa rodzina 4-cylindrowych silników benzynowych. 1,5-litrowe wersje C 200 oraz C 200 4MATIC dodatkowo dysponują instalacją 48 V z zespołem rozrusznik-alternator (alternatorem zespolonym z rozrusznikiem) z napędem pasowym.
Połączenie 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej oraz układu EQ Boost zapewnia warunki do realizacji dodatkowych funkcji, które pomagają obniżyć zużycie paliwa, a jednocześnie zwiększają zwinność prowadzenia i komfort jazdy. W trakcie przyspieszania układ EQ Boost może krótkotrwale, nim turbosprężarka uzyska pełne ciśnienie ładowania, wspomagać 184-konny silnik dodatkową mocą 14 KM. To wspomaganie jest również wykorzystywane do jak najszybszego osiągnięcia idealnej prędkości obrotowej przy zmianie przełożeń. W rezultacie skrócony zostaje czas, jakiego automatyczna skrzynia potrzebuje na zmianę biegu. Z kolei podczas wytracania prędkości zespół rozrusznik-alternator odzyskuje energię kinetyczną i doładowuje akumulator.
Wygląd zewnętrzny
Wzornictwo odnowionej Klasy C definiuje przede wszystkim jej przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp. Linia AMG – zarówno Limuzyna, jak i Kombi – w standardzie otrzymuje diamentowe wypełnienie osłony chłodnicy. Wszystkie linie wyposażenia wyróżniają się przeprojektowanymi przednimi zderzakami. Ten w wersji EXCLUSIVE jest jeszcze bardziej wyrazisty niż dotąd, a w odmianie AVANTGARDE dodatkowo akcentuje sportową naturę Klasy C.
Standardowo zderzak zdobi srebrna listwa ozdobna. W połączeniu ze stylizacją AVANTGARDE ma ona wykończenie chromowane, a linię EXCLUSIVE charakteryzuje trzyczęściowy chromowany pas. Zewnętrzna linia AMG otrzymała nowy przedni zderzak AMG oraz przeprojektowaną nakładkę w kształcie dyfuzora z tyłu. Tylny zderzak Klasy C zyskał nowe wzornictwo dolnej sekcji; jej wyprofilowanie, elementy ozdobne i rodzaj zakończenia układu wydechowego różnią się zależnie od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.
W designie przednich i tylnych lamp dominują wyraziste kontury oraz dopracowane detale, podkreślające nowoczesny charakter Klasy C. Standardowo model (Limuzyna i Kombi) jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są wysokowydajne reflektory LED High Performance o szczególnie wyrazistym wzornictwie (standard w wersjach Kabriolet i Coupé). Po raz pierwszy nabywcy tej serii modelowej mają do wyboru także matrycowe reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE.
Wzornictwo kabiny
Sportowy design kokpitu z płynnymi formami reprezentuje nowoczesne podejście do luksusu. Konsolę środkową wyróżniają eleganckie elementy ozdobne – opcjonalnie z nowymi materiałami: brązowym drewnem orzechowym o otwartych porach lub antracytowym drewnem dębowym, również o otwartych porach. Trójwymiarowy, prawdziwy fornir łączy rzemieślniczy charakter z atrakcyjnym, świeżym wzornictwem. Lista odcieni kabiny wzbogaciła się o kombinację szary magma/czarny, a dla wewnętrznej linii AMG – o siodłowy brąz. Na życzenie zmiana odcienia obejmuje też pasy bezpieczeństwa, teraz w kolorze szary magma zamiast krystalicznej szarości.
Standardowa specyfikacja obejmuje funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Przycisk start/stop ma nowy, turbinowy design. Nowy design ma także klucz do samochodu.
Kolejną nowością w Limuzynie i Kombi jest pakiet wielokonturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją podparcia bocznego i lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także z funkcją masażu. Za jej realizację odpowiadają komory powietrzne na wysokości odcinka lędźwiowego, napełniane i opróżniane z różną częstotliwością (ruch pulsujący lub falowy).