WRC Motorsport&Beyond

Kilka wersji Kodiaqa

Nowa Skoda Kodiaq będzie korzystała z oferty silnikowej, którą cenią klienci takich modeli jak Superb czy Octavia. Jednostki napędowe w tym aucie mają pojemność od 1,4 do 2-litrów i dają moc od 125 do 190 koni mechanicznych.

Pierwszą dostępną opcją jest silnik benzynowy 1,4 TSI. Silnik ma moc 125 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 200Nm. Inną wersją będzie jednostka 150-konna, w przypadku której moment obrotowy rośnie do 250Nm.

1,4-litrowy Kodiaq będzie spalał 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. Wynika to między innymi z zastosowania systemu Active Cylinder Technology. ACT przy niskim obciążeniu silnika odcina drugi i trzeci cylinder. Na szczycie oferty benzyniaków mamy 2-litrowy silnik TSI. Ma on moc na poziomie 180 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm.

Zdecydowanie największą popularnością w aucie Skody cieszą się diesle. Czesi zaoferują silnik w dwóch wersjach. 2-litrowa jednostka będzie miała moc 150 lub 190 koni mechanicznych. W pierwszym przypadku moment obrotowy wyniesie 340, a w drugim 400 Nm. Średnie spalanie wysokoprężnego Kodiaqa nie powinno przekroczyć 5 litrów. Auto będzie oszczędne, ale też całkiem szybkie. Mocniejsza Skoda osiągnie 100km/h w 8,6 sekundy.

Standardowo silniki spod maski Skody będą działały przy manualnej sześciostopniowej skrzyni biegów. Za dopłatą możemy otrzymać dwusprzęgłową przekładnię DSG oferującą 6 albo 7 biegów. Automat z mniejszą ilością przełożeń będzie obecny w mniejszych wersjach silnikowych.