WRC Motorsport&Beyond

Zakaz silników typu Diesel na… 10 dni! Czy to są jakieś żarty?

diesel-greenpeace-zakaz-benzyna-paliwo-spalinowe

Szereg ograniczeń i zakazów dla silników benzynowych i typu Diesel to nie łatwy kawałek chleba. Rządzący niemal wszystkich europejskich państw zastanawiają się, jak podejść do tego tematu, a to owocuje takimi kwiatkami. W Lombardii, jednym z głównych regionów Włoch, zakaz silników typu Diesel został zdjęty już po… 10 dniach. 

Zakaz dla Diesla na 10 dni

3 marca zostały zniesione zakazy ruchu w całym regionie Lombardii nałożone na samochody z silnikami typu Diesel do norm Euro 4. Ograczenie ruchu było konieczne ze względu na przekroczone limity smogu, ale nie tylko. 

Zakaz został wprowadzony 23 lutego, ponieważ wszystkie prowincje Lombardii przekroczyły limit 50 µg Pm10 przez pięć kolejnych dni. 

Rządzący wprowadzili więc zakaz korzystania z samochodów z silnikiem typu Diesel do Euro 4 w godzinach od 8:30 do 18:30. Ograczenie ruchu obowiązywało w gminach powyżej 30 000 mieszkańców. 

– Na dwa dni przed końcem zakazu silników typu Diesel postanowiliśmy dezaktywować środki tymczasowe w całym regionie – powiedział radny ds. Środowiska Lombardii Raffele Cattaneo.

Pewne ograniczenia wciąż obowiązują

Jednakże, pewne ograniczenia nadal obowiązują w przypadku pojazdów prywatnych napędzanych benzyną czy olejem napędowym. Jeśli będziecie kiedyś wybierać się w te rejony na wakacje, warto o nich pamiętać. 

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 19:30, przez cały rok, nie można korzystać z samochodów benzynowych o normie Euro 0 i Euro 1. Jeśli zaś chodzi o silniki typu Diesel, zakaz ten obowiązuje dla norm Euro 1, 2 i 3. 

Duża kara pieniężna

Kierowcy, którzy nie przestrzegają zakazu, ryzykują karę administracyjną w wysokości od 163 do nawet 658 euro. Należy pamiętać, że ograniczenia te nie dotyczą autostrad, dróg o znaczeniu regionalnym oraz odcinków łączących te dwa punkty. 

Swobodnie mogą poruszać się wszystkie samochody hybrydowe i eleketrycze. Także te z instalacjami LPG czy CNG oraz pojazdy o znaczeniu historycznym lub kolekcjonerskim. Zakaz nie dotyczy też maszyn rolniczych, czy pojazdów służb publicznych.