WRC Motorsport&Beyond

Volkswagen chce rywalizować z… Dacią Duster! Tani niemiecki SUV jest już w sprzedaży – WOW [GALERIA}

volkswagen-taos-dacia-cena-2

Volkswagen rozpoczął sprzedaż swojego nowego, taniego SUV-a w Europie. Ma być konkurentem dla takich samochodów jak Dacia Duster, a wszystko za sprawą super ceny. Grupa VW długo zastanawiała się, jaką markę wysłać na batalię z Dacią, ale ostatecznie zdecydowała się to zrobić sama. 

Volkswagen tak tani jak Dacia? No… nie do końca

Jeśli pogubiłeś się w ofercie SUV-ów Volkswagena, wcale się nie dziwimy. T-Cross, T-Roc, Tharu, Taos, Taqua, Tayron, Tiguan, Touareg, Teramont… Istnieje mnóstwo podwyższonych samochodów, z których część ma jeszcze swoje specyficzne wersje, jak X lub Allspace. 

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Volkswagen rozpoczął sprzedaż kolejnego SUV-a w Europie, który jednak nie jest całkowitą nowością. SUV otrzymał nazwę Taos i odróżnia się od innych samochodów w tym nadwoziu. Choć ma tę samą nazwę, co model sprzedawany w USA, czy Chinach, ma o 50 mm krótszy rozstaw osi i ma służyć jako tani model dla Europy Wschodniej, głównie dla Rosji. To właśnie w fabryce w Niżnym Nowogrodzie rozpocznie się jego produkcja. 

Tani SUV od VW

Dacia Duster ma być jednym z konkurentów nowego Volkswagena, o czym mówią sami Niemcy. Samochód nie jest jednak tak tani, jak mogłoby się wydawać. Dacia kosztuje około 50 000 zł i choć nikt nie spodziewał się, że nowy Volkswagen będzie aż tak tani, powinien był osiągnąć poziom około 60 000 zł, aby faktycznie konkurować z Dusterem. 

Zamiast tego, Volkswagen – który zasadniczo jest zmodyfikowaną Skodą Karoq – jest droższy od swojego rodzeństwa. Auto będzie kosztować 83 000 zł, co jest interesującą ceną, ale Dacia wygrywa na tym polu bez dwóch zdań. 

Za wspomniane pieniądze dostajemy samochód o długości 4,4 metra, szerokości 1,8 m i wysokości 1,6 metra. Specyficzne jest też wnętrze samochodu, które zgodnie z obecną modą Volkswagena, jest bardzo ekonomiczne – nie porywa, ale też nie odpycha. Jest po prostu trochę nijakie. 

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Dobry silnik, dobre wyposażenie

Pod maską znajdziemy dwa silniki – albo 110-konną benzynę, albo 1,4-litrowe TSI, do którego możemy dobrać automatyczną skrzynię biegów. Specyfikacje napędów idealnie pokrywają się z rosyjskim Karoqiem – topowa wersja ma 150 KM, napęd 4×4 i automatyczną skrzynię. 

To wciąż bardzo dobrze wyposażony samochód, z dobrym silnikiem i napędami, ale Dacia? Z pewnością nie będzie to „godny” rywal dla klientów szukających najtańszych samochodów.