WRC Motorsport&Beyond

Tych samochodów z silnikiem typu Diesel już nie kupisz! Lista jest długa i daje do myślenia [AKTUALIZACJA]

Diesel

Samochody z silnikami typu Diesel są coraz mniej popularne wśród producentów. Paliwo do silników wysokoprężnych stanowi ogromną część przemysłu motoryzacyjnego. Osiągi tego typu jednostek sprawiły, że Diesel stał się ulubieńcem klientów do tego stopnia, że niemal każda marka oferowała olej napędowy. Ale to już przeszłość.

Skandale, które wiążą się z emisjami spalin, zniweczyły stosowanie tego rodzaju paliwa. Surowe przepisy dotyczące jednostek typu Diesel w wielu krajach zmusiły producentów do odejścia od samochodów napędzanych olejem napędowym.

W związku z tym, liczba sprzedawanych samochodów z silnikiem Diesla w Europie spada. To smutna wiadomość, ale taka, która musiała nadejść. Już dziś mnóstwo producentów wycofało się z produkcji i sprzedaży samochodów z silnikami typu Diesel. Oto pełna lista:

Lexus 

Jednym z pierwszych, który odrzucił silniki typu Diesel ze swojej oferty, był Lexus. Japończycy w 2013 roku wstrzymali produkcję samochodów z silnikiem Diesla na rzecz rozwoju technologii hybrydowej. Marka od tamtej pory jest z niej znana i nic nie wskazuje na to, że Lexus wróci do paliwa typu Diesel. 

KIEROWCO! JUŻ WKRÓTCE CZEKA NAS WYMIANA OPON. SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Maserati 

Podobnie jak konkurenci w postaci BMW, czy Mercedesa, Maserati liczyło na popularność silników typu Diesel, w celu zwiększenia sprzedaży w ciągu ostatnich lat. 

Jednak, jako część Grupy FCA stoi w obliczu elektryfikacji na horyzoncie, ostatecznie rezygnując z olej napędowego. Włoska marka opracowuje strategię Maserati Blue, która obejmie nową modułową platformę, kompletny system elektryczny oraz hybrydowy układ typu plug-in. 

Mitsubishi

Mitsubishi dołączyło do krucjaty przeciwko silnikom typu Diesel, dołączając do swoich japońskich rywali, takich jak Suzuki, Toyota, czy Nissan. Zakaz egzekwowany jest zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie marka już kilka lat temu zaprzestała sprzedaży samochodów z silnikiem typu Diesel. Mimo to, w ofercie znajdziemy jeszcze pickupy i lekkie samochody dostawcze napędzane jednostkami Diesla. 

Porsche

Wraz z pojawieniem się Taycana i Mision E Cross Turimo, Porsche wyraźnie dało do zrozumienia, że dąży do elektryfikacji. To wiązało się oczywiście z porzuceniem silnika typu Diesel. Marka twierdzi, że skandale wywołane przez Dieselgate nadszarpnęły popularność tego rodzaju paliwa. 

Suzuki 

Samochody Suzuki z silnikiem wysokoprężnym nie sprzedają się szczególnie dobrze w Europie, osiągając zaledwie 10% i stopniowo malejąc w czasie. W związku z tym marka już kilka lat temu wycofała ze swojej oferty opcję napędzaną silnikiem wysokoprężnym. Przykładowo, pożądany mini terenowy Jimny oferowany jest tylko z silnikiem benzynowym. 

Policja zaczęła korzystać z Google Maps! Na co muszą uważać kierowcy? Jak ustawić swoją aplikację?

Toyota

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku Toyota ogłosiła, że pozbywa się silników typu Diesel w swoich pojazdach. Wynikało to głównie z faktu, że popyt na samochody z silnikami wysokoprężnymi cały czas spada. Dzięki temu japońska marka może skupić się na sprzedaży modeli hybrydowych napędzanych benzyną. 

Volvo 

Każdy z samochodów Volvo powoli traci swoje opcje wysokoprężne. S60 i XC90 nowej generacji nie mają już na swoim pokładzie tych silników, a marka ma daleko idące plany dotyczące elektryfikacji. – Volvo nie opracuje nowej generacji silników wysokoprężnych – powiedział dyrektor generalny Volvo, Hakan Samuelsson.

Alfa Romeo 

W ramach 5-letniego planu Grupy FCA potwierdzono, że samochody z silnikami typu Diesel zostaną zastąpione hybrydowymi pojazdami plug-in i elektrykami. W tym planie znalazła się również Alfa Romeo i jej silniki typu Diesel. 

Fiat

Jako część grupy FCA, Fiat specjalizuje się w produkcji małych samochodów, w których silniki elektryczne i hybrydowe stają się trendem. W rzeczywistości, włoska marka ogłosiła, że zaprzestanie produkcji samochodów z silnikiem Diesla do 2022 roku.

Land Rover

Choć nowy Land Rover Discovery 2021 wygląda bardzo podobnie do swojego poprzednika, to zupełnie nowa konstrukcja. Land Rover zyskał dwa nowe silniki, ale kosztem jednostki typu Diesel. Popyt na tę jednostkę był na tyle niski, że nie opłacało się dalej rozwijać wysokoprężnego klekota. Wcześniej standardowym silnikiem był 3-litrowy V6 z turbodoładowaniem, jednak i to uległo zmianie. Teraz „w podstawie” otrzymamy 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 296 KM. 

Mazda

Mazda zdecydowała się wycofać ze sprzedaży Mazdę 6 w sedanie i kombi z silnikiem wysokoprężnym. Najpopularniejszy model będzie dostępny od roku 2021 tylko z jednostkami benzynowymi. Duża limuzyna i kombi Mazdy staje się najnowszym modelem, który porzuca silnik typu Diesel. Produkcja zakończy się jeszcze w tym miesiącu, a klienci będą mogli kupować samochody dostępne w „zapasach” producenta do końca tego roku. 

Policja zaczęła korzystać z Google Maps! Na co muszą uważać kierowcy? Jak ustawić swoją aplikację?