Największa w historii aktualizacja wprowadza do Google Maps ponad setkę nowych funkcji! Wszystkie oparte są na sztucznej inteligencji, a użytkownicy otrzymają m. in. podgląd pogody podczas podróży, wskazówki dojścia na przystanek, czy możliwość zmniejszenia spalania w swoim samochodzie.
Google Maps zachwyca
Google Maps wprowadzi ponad 100 nowych funkcji do najpopularniejszej aplikacji nawigacyjnej na świecie jeszcze w tym roku. Amerykańska firma rozwinęła do granic możliwości sztuczną inteligencję, a jedną z najważniejszych zmian będzie… nawigacja wewnątrz pomieszczeń.
Choć Google Maps to rzecz jasna narzędzie numer 1, jeśli chodzi o odkrywanie nieznanych terenów, teraz będzie jeszcze bardziej użyteczne. Poruszanie się po obcym mieście, czy sprawdzanie godzin otwarcia supermarketów jeszcze nigdy nie było tak proste. Nawigacja wewnątrz pomieszczeń ma być podstawową częścią aplikacji na Androida, iOS i aplikację internetową.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Amerykańska firma potwierdziła aktualizację w swoim blogu – nowa funkcja nazywa się Live View, a jej przedsmak możemy testować już dziś. Jest on bowiem dostępny podczas nawigacji na zewnątrz. Jeśli idziesz na spacer i szukasz konkretnego sklepu, wyciągnij swój telefon i podążaj za pływającymi strzałkami. Wskażą one cel, a podróż będzie łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Znaki nie będą już potrzebne
Indoor Live View zapewni te same funkcje, tyle że wewnątrz pomieszczeń. Google Maps pozwoli znaleźć „najbliższą windę, ruchome schody, bramę, peron, punkt odbioru bagażu, stanowiska odprawy, kasę biletową, toalety, bankomaty i nie tylko”. Amerykański gigant ma chyba ambicję zastąpienia tradycyjnych znaków w centrach handlowych, na lotniskach, czy dworcach. Skoro apka będzie tak rozwinięta, stracą one jakikolwiek sens.
Wyobraźcie sobie tylko podróż zagranicę. Nie znacie języka i chcecie znaleźć kasę biletową. Wystarczą dwa kliknięcia, a aplikacja pokaże wam dokładnie w którym kierunku musicie się poruszać.
Na ten moment Indoor Live View dostępne jest tylko w kilku centrach handlowych w najważniejszych miastach Stanów Zjednoczonych. W najbliższych miesiącach dodane zostaną Tokio i Zurych, a w przyszłości Google będzie dodawać kolejne miasta.