WRC Motorsport&Beyond

Ten Diesel jest nie do zajechania! Przez 936 000 km nie trzeba było w nim wymieniać praktycznie nic

mercedes-diesel-silnik-dci

Ten niesamowity Mercedes z silnikiem typu Diesel przejechał 936 000 km i nadal ma oryginalne sprzęgło. Ta konkretna jednostka 200 CDI jest po prostu nie do zajechania! C Klasa generacji W203 jest do dziś przez wielu uważana za jeden z najważniejszych punktów ery kuloodpornych, jakościowych samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy. 

Nieśmiertelny Diesel

Czasami trafiają się prawdziwe perełki, które dzięki dobrej opiece właściciela pokonały ogromne ilości kilometrów i to na oryginalnych częściach. To cacko jest niemal w całości oryginalne, a nawet po przejechaniu prawie 1 miliona km wygląda naprawdę świetnie. Ten Diesel jest nie do zdarcia. 

Samochody o dużych przebiegach są naprawdę fascynujące. Są najlepszym dowodem na to, że dany benzyniak lub Diesel jest gotowy na to, co ma robić przede wszystkim – jeździć. 

Oczywiście, ten Mercedes z silnikiem typu Diesel miał przede wszystkim wzorową opiekę właściciela, który mógłby o swoim samochodzie napisać książkę. Sprzedawca twierdzi, że jest drugim właścicielem, ale kupił go zaledwie 22 miesiące od daty produkcji. 

Prawie nowy Mercedes

Samochód miał wtedy zaledwie 16 000 km przebiegu, więc z pierwszym właścicielem przejeżdżał mniej niż 1000 km miesięcznie. Gdy trafił w ręce obecnego właściciela musiał więc przeżyć niemały szok – ale w końcu do tego silniki typu Diesel zostały stworzone! 

Od 2007 do 2012 roku ten Diesel przejechał łącznie ponad 800 000 km. Przez następne 9 lat wlaściciel już tylko na niego chuchał i dmuchał i przejechał „tylko” dodatkowe 140 000 km. Dopiero teraz sprzedaje samochód. 

Mercedes Klasy C generacji W203 w wersji kombi to jeden z najbardziej pancernych samochodów, jakie zostały wyprodukowane. To chyba najbardziej niezwykła wersja 200 CDI, czyli z legendarnym obecnie czterocylindrowym silnikiem typu Diesel o pojemności 2.1 litra i mocy 122 KM. 

Dobra cena

Silnik po raz pierwszy wyjechał z fabryki w 2005 roku, a w przypadku tego konkretnego egzemplarza godne uwagi są nie tylko jego stan, ale też historia serwisowa. Z jednej strony auto jest w naprawdę dobrym stanie wizualnym, jednak pewnych mankamentów nie da się ukryć. 

Niesamowite jest jednak to, jak wiele elementów jest tutaj oryginalnych. Silnik, skrzynia biegów, turbosprężarka a nawet sprzęgło nie wymagały wymiany przez tyle kilometrów! Jedyną poważniejszą częścią, którą trzeba było wymienić, to wtryskiwacze. 

Obecny właściciel wystawił samochód za 2500 euro co biorąc pod uwagę jego stan wydaje się być okazją.