WRC Motorsport&Beyond

PILNE: Skoda zapomina o Dieslu! Wprowadza nowy silnik benzynowy, ale coś kosztem czegoś. Co dalej z TDI?

Skoda Superb otrzymała właśnie nowy, topowy silnik benzynowy. Jego moc zachwyca! Czy czeski producent przygotował także nowości dla wielbicieli jednostek typu Diesel? Niestety – dla nich nie mamy zbyt dobrych wieści. 

Nowa benzyna, a… Diesel?

Superb iV otrzymał więcej funkcji, ale przede wszystkim poprawiony topowy silnik. Flagowy model klasy średniej z jednostką 2.0 TSI będzie generował teraz zachęcające 280 KM. Silnik ten dostępny będzie dla linii wyposażeniowych Style i Laurent & Klemens, a także dla linii stylistycznej Sportline. A co z silnikiem typu Diesel? Skoda nie wprowadza dla silników TDI żadnych modyfikacji, co może oznaczać powolne przygotowania do zakazu. 

Wracając do benzyny – nowy czterocylindrowy silnik o mocy 280 KM zastępuje poprzednią wersję o mocy 272 KM w sedanie i kombi. Silnik jest zgodny z normą emisji spalin Euro 6d-ISC-FCM. Jest połączony z napędem na wszystkie koła i przekazuje moc za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG. Nowa jednostka jest aż o 80 KM mocniejsza od najbardziej napompowanego silnika typu Diesel. Ten w wersji 2.0 generuje „zaledwie” 200 KM.

Od teraz Skoda będzie wyposażać Superba iV w napęd hybrydowy plug-in z Sound, który generuje specjalnie zaprojektowany hałas silnika podczas postoju. Naklejka w klapce wlewu paliwa informuje o możliwych rodzajach i mocach prądu, jakim można ładować samochód, a także o rodzaju wtyczki do ładowania.

Superb jeszcze bardziej premium

Nowe 17-calowe felgi poprawiają wygląd zewnętrzny Superba iV. Ponadto, klienci mogą teraz zamawiać hybrydę plug-in z przygotowaniem pod hak – dotyczy to zarówno sedana, jak i kombi. 

W bogato wyposażonej edycji Superb będzie w przyszłości standardowo wyposażony w progresywny układ kierowniczy i sportowe zawieszenie. Wyposażenie komfortowe obejmuje natomiast trójstrefową klimę, wentylowane skórzane fotele, czy funkcję masażu.