WRC Motorsport&Beyond

Segment kombi ma nowego króla!!! Zmieści 3000 piw i rozpędzi się do 350 km/h. Nie uwierzysz w te liczby … [ZDJĘCIA]

kombi-mercedes-amg-e63-posaidon

Myślałeś, że Audi RS6 to król segmentu kombi? Nie mogłeś żyć w większym błędzie. Niemcy stworzyli prawdziwą rodzinną rakietę z ładownością 1820 litrów. Ten samochód ma 940 koni mechanicznych i rozpędza się do 350 km/h. Takich osiągów może pozazdrościć mu niejedno Ferrari. 

Ten Mercedes to nowy król kombi!

Zrównoważona mobilność, samochody elektryczne… Od kilku lat jesteśmy bombardowani tematami, które większość kierowców zupełnie nie interesuje. Producenci rezygnują z silników spalinowych, ba! Rezygnują też z tradycyjnych nadwozi typu sedan i kombi. Wydaje się, że producenci całkowicie stracili poczucie humoru. 

Na szczęście są jeszcze takie samochody, jak Mercedes-AMG E63. To kombi otrzymało 4-litrowy, ośmiocylindrowy silnik, co pozwala w oryginale na rozwinięcie 612 KM i 850 Nm momentu obrotowego. O podobnych liczbach kilka lat temu mogli pomarzyć właściciele np. Ferrari 458 Italia. 

Dziś Ferrari są już dużo mocniejsze dzięki wykorzystaniu turbosprężarek, ale i Mercedes ma na to odpowiedź. Dzięki tuningowi firmy Posaidon, ten Mercedes E63 ma niesamowitą wręcz moc jak na rodzinne kombi. 

4 segmenty modyfikacji

Podstawowa modyfikacja o nazwie RS 830 zwiększa moc do 830 KM i moment do 1100 Nm, dzięki czemu auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Modyfikacje, które stanowią podstawę do kolejnych poziomów, obejmują przeprojektowane turbosprężarki, sportowy filtr i nowy wydech z katalizatorem. Oprócz tego pojawiło się też nowe oprogramowanie dla jednostki sterującej silnika i skrzyni biegów, z którą sparowany jest również elektroniczny reset ogranicznika prędkości. 

Dwa środkowe warianty oferują moc 880 KM i 1200 Nm (3,1 sekundy do setki). W porównaniu do poprzedniego mamy zmodyfikowane oprogramowanie i zainstalowany PowerBox. Co ciekawe, ten wariant mogą kupić także właściciele nieco słabszego Mercedesa-AMG E63 (bez S). 

Audi? Jakie Audi?

Najbardziej atrakcyjny jest jednak wariant topowy. Tu dostaniemy aż 940 KM i 1280 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie tylko niecałe 3 sekundy, co jak na tak ogromne, rodzinne wciąż kombi, robi ogromne wrażenie. Maksymalna prędkość tego zestawu to 350 km/h. Niemiecki tuner osiągnął to nie tylko dzięki wyżej wymienionym modyfikacjom, ale także dzięki nowemu wtryskowi, który łączy wodę i metanol. Dodatkowo zmodyfikowano głowice cylindrów i powierzchnię gniazd zaworów. Tuner nie podaje ceny, ale jesteśmy przekonani, że nie będzie ona szczególnie niska. 

Mimo to – o Audi RS6 możemy chyba zapomnieć. Choć oczywiście, są też niesamowite egzemplarze kombi z Ingolstadt po tuningu, to jednak ten Mercedes jest takim kombi, po którym nie spodziewasz się aż takich wyników.