WRC Motorsport&Beyond

Raport TUV: Najbardziej awaryjne 2-3 letnie samochody. Jest kilka niespodzianek – unikaj ich jak ognia!

raport-tuv-ford-dacia-peugeot-seat-honda

Niemiecka agencja TUV przygotowała najnowszy raport awaryjności samochodów. Tym razem pod lupę wzięli 2 i 3-letnie samochody niższej klasy średniej, które sprawiają najwięcej problemów. Raport TUV pokazuje bardzo dokładnie, jakich aut należy unikać jak ognia. To skarbonki bez dna. 

Raport TUV 

Niemcy sprawdzili najbardziej awaryjne samochody z niższej klasy średniej. Według statystyk to pięć najczęściej psujących się młodych używanych samochodów. Najczęściej chodzi o poważne problemy z silnikiem, a listę otwiera najtańszy samochód w historii. 

Raport TUV jest niemalże źródłem wszystkich informacji o niezawodności samochodów wszelkiego rodzaju. Na podstawie wyników milionów przeglądów technicznych każdy może z wyprzedzaniem zorientować się, jak wadliwy będzie samochód, którego będzie szukać za dwa, trzy, a nawet jedenaście lat. 

Oczywiście, raport TUV nie jest bezbłędny, bowiem opiera się tylko na statystyce. Ale daje dobry obraz tego, jak wygląda sytuacja z używanymi samochodami. Dziś przyjrzymy się jednej z najpopularniejszych kategorii, samochodom z niższej klasy średniej do trzech lat. 

W Europie rynek ten zdominował Volkswagen Golf, ale pod względem zawodności nie znajdziemy go ani na szczycie, ani też w najgorszej piątce, którą prezentujemy poniżej. Wskaźnik awaryjności odnosi się do procentu wszystkich egzemplarzy tego modelu, które nie przeszły badania technicznego za pierwszym podejściem z powodu zbyt ważnych usterek technicznych. 

5. Peugeot 308 (wskaźnik awaryjności 6,1)

Francuskie samochody cieszą się opinią nienajlepszej jakości, głównie ze względu na elektronikę. Jednak pod tym względem Peugeot 308 nie ma żadnych problemów. Jego światła wypalają się jednak nad wyraz szybko. Problemy są jednak dużo bardziej poważny. Największym z nich jest wyciek oleju z silnika, a elementy układu hamulcowego zostały określone jako złej jakości. 

4. Honda Civic (wskaźnik awaryjności 6,2)

Niezawodność Hondy Civic wyraźnie nie dorównuje reputacji japońskich samochodów, które górują nad resztą producentów. Podobnie jak w przypadku Peugeota, występuje problem z elementami układu hamulcowego. Wpływa to na niewystarczająco długą żywotność reflektorów i problemy z częściami podwozia. 

3. Seat Leon (wskaźnik awaryjności 6,4)

Interesujące jest to, że z czterech bardzo zbliżonych techniczne samochodów Grupy VW, każdy radzi sobie zupełnie inaczej. Audi z notą 4,0 jest na czele, VW i Skoda są po środku, a Seat spada na sam dół. W jego przypadku właściciele muszą przygotować się na wyciek oleju, ale problematyczne są też sprężyny i amortyzatory. 

2. Ford Focus (wskaźnik awaryjności 6,7)

Były idol entuzjastycznych kierowców nie ma już tej dynamiki i frajdy, co kiedyś. Wkrótce olej zacznie kapać z silnika i skrzyni biegów, do których dorzucić możemy jeszcze słabej jakości reflektory. Najgorszy silnik to 1-litrowy trzycylindrowy Ecoboost. 

1. Dacia Logan (wskaźnik awaryjności 10,4)

Dzięki niskiej cenie wielu klientów będzie chciało zakupić rumuńskiego sedana, ale naprawdę się nie opłaca. Dacia Logan to jeden z najbardziej wadliwych samochodów wszech czasów, nie tylko w swojej klasie. Boryka się praktycznie z wszystkimi problemami – słabe reflektory, hamulce, podwozie, z auta wycieka olej z silnika i skrzyni biegów. O ile Dacia z gwarancją to jeszcze mały pikuś, kupno Logana z drugiej ręki to zły wybór. Jest aż o czterokrotnie bardziej awaryjny od najlepszego samochodu w swojej klasie – Hyundaia i30.