Statystyki i raporty mogą być nudne, jeśli nie są prezentowane w odpowiedni sposób. Właśnie z takiego założenia wyszedł portal Automotive Touch Up, zestawiając statystyki sprzedaży nowych samochodów ze wszystkich krajów, tworząc interesującą mapę świata. Skoda odnosi ogromny sukces od momentu włączenia się w struktury Grupy VW, ale na świecie jest dużo innych popularnych marek.
Polska: Skoda Octavia wygrywa
W przeciwieństwie do innych podobnych map, ten przegląd nie polega na rankingu najczęściej wyszukiwanych marek w Google. Tutaj mamy prawdziwe dane dotyczące sprzedaży, co jest mniej powszechnym podejściem do tematu.
Oczywiście, samochód może być popularny w wyszukiwarce Google, ale nie ma to żadnego przełożenia na bezpośrednią sprzedaż. Tutaj mamy do czynienia z rankingiem tego, co ludzie kupują.
Jest to warte uwagi z wielu powodów. Jasne, kilka rzeczy jest oczywistych, na przykład jak to, że Skoda jest najlepiej sprzedającą się marką w Czechach, a modelem Octavia. Volkswagen i jego Golf rządzą w Niemczech, a Renault we Francji (choć tu wśród konkretnych modeli wygrywa Peugeot 208).
Toyota, Volkswagen i długo długo nic
Jeśli zaś chodzi o Polskę, najczęściej wybieranym modelem przez naszych kierowców jest także Skoda Octavia. Co ciekawe, takiego samego wybory dokonują Austriacy, czy Szwajcarzy. Tam również Skoda Octavia jest najbardziej popularnym modelem samochodu.
Jeśli chodzi jednak o najbardziej popularnego producenta, tutaj wygrywa Toyota. Podobnie jak w wielu innych europejskich krajach, takich jak Finlandia, czy Estonia. Japoński producent rządzi aż w 44 krajach na całym świecie, wyprzedzając Volkswagena, który jest na szczycie w 17 państwach.
W kwestii konkretnych modeli – Toyota Hilux wygrywa aż w 14 krajach. Drugie miejsce zajęła Skoda Octavia, która króluje w 6 państwach, w tym w Polsce. Na kolejnych miejscach mamy Toyotę Corollę i Land Cruisera, nieco niżej RAV4 i Renault Clio.