WRC Motorsport&Beyond

PILNE: Kolejny producent rezygnuje z silników typu Diesel! „Jesteśmy już zmęczeni”

peugeot-508-diesel-bluehdi-2

Wprowadzając na rynek nowe C5 X, Citroen pokazał, że nie jest już zależny od silników typu Diesel. Nowy sedan w stylu crossovera nie będzie dostępny z jednostką wysokoprężną, a rozbrat może pójść nawet dalej. Firma może całkowicie zrezygnować z tych uwielbianych przez kierowców silników. 

Żegnamy Diesel

Klienci, którzy zdecydują się na nowe C5 X, będą mieli do wyboru tylko układ hybrydowy typu plug-in o mocy 225 KM. W katalogu powinny pojawić się w przyszłości inne silniki, ale nie ma co liczyć na Diesel. 

Obecny szef marki powiedział podczas wywiadu z portalem Autocar, że jest „zmęczony od oleju napędowego”. Vincent Cobee uważa, że Diesel nie ma świetlanej przyszłości, czego dowodem są coraz mniejsze udziały w rynku. 

– To było 80% segmentu pięć lat temu i mniej niż 50% w zeszłym roku. Jego udział może wynosić mniej niż 15% w ciągu trzech lub czterech lat – powiedział.

Citroen jeszcze z olejem, ale już niedługo

Pozycja Citroena nie jest zbyt zaskakująca. Wielu producentów odwraca się od silników typu Diesel, który jeszcze nie tak dawno przeżywał swój rozkwit. Volkswagen, Audi czy Renault ogłosiły już, że nie będą rozwijać silników wysokoprężnych. Obecna generacja zostanie tylko zaktualizowana, aby spełniać nadchodzącą normę Euro 7. 

Wydaje się, że Citroen podąży tą samą drogą, zwiększając elektryfikację swojej gamy. Francuski producent ma już kilka w 100% elektrycznych modeli, takich jak Ami czy e-C4.

W marce grupy Stellantis nadal znajdziemy silnik BlueHDI mający 100 KM, który montowany jest w nowym C3. W nowym C4 dostępny jest silnik wysokoprężny oferujący od 110 do 130 KM. Ale to już tylko kwestia czasu.