WRC Motorsport&Beyond

PILNE: Ford kończy produkcję swoich samochodów! Co dalej z popularnym producentem?

Ford F-350 Super Duty afera

Foto Fordauthority.com

Obecna sytuacja na świecie daje się we znaki nawet największym graczom. Dziś rano Ford ogłosił, że całkowicie wstrzyma produkcję swoich samochodów w fabrykach Camacari, Taubate i Troller w Brazylii. Co dalej z działalnością amerykańskiego producenta? Wydaje się, że decyzja ta jest pokłosiem porzucenia planów połączenia sił z indyjską Mahindrą. Ford planuje ogromną restrukturyzację.

Co dalej z Fordem? 

Główna produkcja samochodów marki Ford w fabrykach w Camacari i Taubate zostanie natychmiastowo wstrzymana. Jednakże, produkcja niektórych części będzie kontynuowana przez kilka miesięcy, aby gromadzić zapasy do sprzedaży na rynku wtórnym. 

Fabrykę Troller Ford zamknie dopiero w czwartym kwartale. A ruchy te oznaczają, że Ford nie będzie sprzedawać już modeli EcoSport, Ka i T4.

Ford nie powiedział, ile miejsc pracy zostanie dotkniętych tą decyzją. Jednakże, fabryka w Camacari zatrudniała około 4600 osób, natomiast fabryka silników Taubate liczyła około 1370 osób. 

Posunięcie to jest dość drastyczne. Ale firma zauważa, że „pandemia COVID-19 wzmacnia ciągłe bezczynne moce produkcyjne w branży i powolną sprzedaż. Te spowodowały lata znacznych strat”.

Trudne, ale konieczne działania

W swoim oświadczeniu dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział:

– W Ameryce Południowej i Brazylii od ponad wieku wiemy, że są to bardzo trudne, ale konieczne działania, aby stworzyć zdrowy i zrównoważony biznes. Przechodzimy do szczupłego modelu biznesowego opartego na niewielkich zasobach. Zaprzestaniemy produkcji w Brazylii i obsłużymy klientów jednymi najlepszych i najbardziej ekscytujących pojazdów z naszego portfolio. 

O co dokładnie chodzi? Wszystko wskazuje na to, że Brazylia otrzyma modele Bronco i Mustang Mach 1, a także nowe pickupy Transit i Ranger. Ford powiedział, że planuje przyspieszyć wprowadzenie kilku nowych, zelektryfikowanych modeli. 

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

Ta operacja będzie kosztowała producenta niemało. Około 3,3 miliarda euro, w tym 2 miliardy euro wypłacone na wypowiedzenie, ugodę i inne płatności.