WRC Motorsport&Beyond

PILNE: Peugeot podjął historyczną decyzję! To koniec francuskiej marki takiej, jaką znamy ją dziś

logo

Peugeot poinformował dziś o podjęciu historycznej decyzji, od której nie ma już odwrotu. Francuska marka zamierza zelektryfikować całą gamę swoich samochodów w Europie w ciągu najbliższych… 4 lat! Wszystko to w ramach realizacji strategii „Power of Choice”. No tak, tylko jaki będziemy mieć tutaj wybór?

Peugeot idzie w elektromobilność

Wskaźnik elektryfikacji do 2023 roku ma wzrosnąć z obecnych 70% do 85%. Ale w 2025 roku osiągnie już 100%. Nie oznacza to, że Peugeot przestanie oferować silniki benzynowe i typu Diesel – ale nie będą one już dostępne bez hybrydowego dodatku. 

Prezes Peugeot, Linda Jackson, powiedziała, że wyniki sprzedaży modeli zelektryfikowanych w Europie są „doskonałe”. Stwierdziła również, że ich celem na rynkach międzynarodowych, gdzie obecna jest elektryfikacja, jest wykorzystanie portfolio zelektryfikowanych modeli. Ma to pomóc w wyróżnieniu się jako pomysłowa, ogólna marka premium. 

Oznacza to, że jeśli chcesz kupić samochód marki Peugeot bez hybrydy, musisz się pospieszyć. Od 2025 roku każdy samochód opuszczający fabrykę spod znaku lwa, będzie wyposażony w silnik elektryczny. 

Hybrydy są obecne już dziś

Obecna oferta Peugeota obejmuje hybrydowe wersje plug-in C-SUV-a po lifcie – 3008, a także sedana 508 i kombi 508 SW. Modele te oferowane są w wersji „Hybrid” z jednym silnikiem elektrycznym i napędem na przednią oś. W wersji „Hybrid4” mamy dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła. 

Najnowszym dodatkiem do tego portfolio jest nowa generacja 308 w nadwoziach hatchback i SW. Od momentu wprowadzenia na rynek jest ona dostępna w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in FWD. Łączą one 1,6-litrowy silnik benzynowy PureTech o dwóch mocach wyjściowych z silnikiem elektrycznym. Ta sama konfiguracja dostępna będzie w najnowszym Oplu Astra i bardziej ekskluzywnym crossoverze DS4. 

Co dalej z obecną gamą modeli Peugeot?

Jeśli chodzi o modele w pełni elektryczne, Peugeot oferuje supermini e-208 oraz SUV e-2008 na tej samej platformie eCMP. Ta architektura wykorzystywana jest przez wiele innych pojazdów elektrycznych marek Stellantis – Opla Corsy-e, Mokki-e, DS3 Crossback E-Tense czy większego Citroena e-C4. 

Francuska firma oferuje również w pełni elektryczne wersje swojej gamy pojazdów użytkowych, w tym Peugeot e-Partner (oraz pasażerską wersję e-Rifter), e-Expert czy vany e-Boxer. 

Oznacza to, że jedyne niezelektryfikowane modele Peugeota zostaną wkrótce wycofane z produkcji. Mamy tu m. in. miejskie 108, starzejące się 301, czy 7-miejscowe 5008.