WRC Motorsport&Beyond

OFICJALNIE: Trzęsienie ziemi w Volkswagenie. Reorganizacja całej grupy. Co dalej z Lamborghini i Skodą?

volkswagen-skoda-audi

W ostatnich tygodniach było bardzo głośno na temat przyszłości Grupy Volkswagen. Wszystko zaczęło się od prawdziwej bomby mówiącej o sprzedaży Bugatti. Ciemne chmury pojawiły się jednak także nad Lamborghini, Ducati, czy… Skodą. Jak wygląda przyszłość wszystkich marek spod znaku VW?

Volkswagen reorganizuje grupę

W zeszłym miesiącu pojawiły się plotki sugerujące, że Lamborghini i Ducati, wraz z Italdesign, mogą zostać połączone w jedną organizację. Te marki pozostaną jednak w rodzinie Volkswaegen Group po wczorajszym głosowaniu rady nadzorczej firmy. Ta wyraziła również zgodę na przeniesienie Bentleya pod kontrolę Audi. 

Reorganizacja następuje po miesiącach plotek sugerujących, że grupa wyrzuci dwie włoskie firmy w poszukiwaniu wydajności produkcyjnej. Krążyły nawet pogłoski o sprzedaży Bentleya, jednak żaden z tych scenariuszy nie okazał się prawdziwy. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Zamiast tego Audi przejmie obowiązki nadzorcze w firmie Bentley od 1 marca 2021 roku. Zdaniem rządu restrukturyzacja umożliwi obu firmom znalezienie synergii w dziedzinie elektryfikacji. Firma chce obniżyć koszty stałe, za czym zarząd głosował, aby zmniejszyć koszty o 5% do 2023 roku. Tym samym w najbliższych dwóch latach Volkswagen chce zmniejszyć koszty materiałów o 7%. Zarząd nie miał zbyt wiele do powiedzenia na temat Lamborghini i Ducati, poza tym, że „pozostaną częścią” Grupy VW.

Skoda – co dalej?

Gdy pojawiły się plotki o połączeniu włoskich marek w jedną organizację, dyrektor generalny VW Herbert Diess powiedział, że firma wprowadzi je do „struktury prawnej”. To wciąż może się wydarzyć, jak powiedział Diess, ale będzie to powolny proces. Co więcej, w zeszłym miesiącu Grupa VW mianowała Stephana Winkelmanna, prezesa Bugatti, dyrektorem generalnym Lamborghini. 

Reorganizacja powinna pomóc firmie Lamborghini przetrwać następną dekadę. Elektryfikacja staje się podstawowym elementem napędowym dla coraz większej liczby marek i modeli. Jednak atak elektryczny nie dotrze do Lamborghini i Bugatti w najbliższym czasie. Winkelmann powiedział w zeszłym tygodniu, że technologia ta nie jest jeszcze gotowa aby spełniać wymagania dotyczące wydajności. 

Jeśli ta się pojawi, to wydarzy się to nie wcześniej niż pod koniec dekady. Do tego czasu Lamborghini, Ducati i Bentley nadal będą częścią Grupy Volkswagen. A co ze Skodą?

PILNE: Volkswagen ma duży problem, który nazywa się… Skoda. Ciemne chmury nad przyszłością marki